haken met zpaghetti garen

Deel tips, vragen en inspiratie over andere hobbies, bijvoorbeeld haken, scrapbooking, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie
haken met zpaghetti garen

Bericht door hadewijch » vr 09 sep 2011 13:15

iemand ervaring met zspaghetti of hook garen
ik heb namelijk bij pipoos een model van een keischattig roos varkentje gezien in zspaghetti garen
ik wil graag het patroon maar het boek was al redelijk duur en heb het daarom niet gekocht
ik ben nie van plan om hier mijn hobby van te maken(daar heb ik veel te veel kralen voor) maar zou graag aan mijn zus die af en toe eens iets haakt dit laten maken...
hij is zo "cute"....
als iemand met kan helpen..graag..:-)


ohja,ik moest er dan ook nog zo een rond ding voor kopen,waar je dan kan ophaken ofziets....
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door JMHols » vr 09 sep 2011 15:29

Tja, ik heb het wel gedaan en vond het te zwaar werk, nu heb ik firbromyalgie maar mijn zus met reuma kon het dan toch weer wel. Dus je zou het gewoon eens moeten proberen.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door Frutsel » do 29 sep 2011 15:44

Gekocht, gedaan en weer tegen kostprijs door kunnen verkopen met een loeizere schouder (die was al niet in orde maar ik zat nog in de ontkenningsfase).

Tip om de kosten van de zpagetti uit te sparen: je afgedankte (gewassen haha) dekbedhoezen e.d. in repen (niet breder dan een centiemeter) knippen en daarmee haken. Dat kan ik wel, bamboe haaknaald. Nou ligt haken me niet en mijn werkstukje wordt 3xniks maar technisch gesproken kan ik het wel :banaan:
Je hoeft VEEL minder kracht te zetten dan met zpagetti en het kost nog eens niks ook behalve een grove haaknaald of breinaalden.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door Ines83 » vr 07 okt 2011 20:23

Misschien kan ik je helpen?
Ik heb dat ook zo eens gekocht en vond het ook enorm zwaar dus geef het ook op ;-)
Maar heb hier nog wat zwart liggen, een restje wit, de haaknaald en een boekje (voornamelijk handtassen) ;-)
En moet eens even zien want dacht nog een kleurtje te hebben liggen maar ben ik niet zeker van.

Enneuh... ik woon in Wilrijk dus ook in België ;-) Als je wil, mag je het komen halen :wink:

Intussen verder gekeken en heb nog twee volle bollen gekleurd liggen en zelfs een set tashengsels ;-)

Stuur je effe pb'tje ;)

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door hadewijch » za 08 okt 2011 23:00

Ines83 schreef:Misschien kan ik je helpen?
Ik heb dat ook zo eens gekocht en vond het ook enorm zwaar dus geef het ook op ;-)
Maar heb hier nog wat zwart liggen, een restje wit, de haaknaald en een boekje (voornamelijk handtassen) ;-)
En moet eens even zien want dacht nog een kleurtje te hebben liggen maar ben ik niet zeker van.

Enneuh... ik woon in Wilrijk dus ook in België ;-) Als je wil, mag je het komen halen :wink:

Intussen verder gekeken en heb nog twee volle bollen gekleurd liggen en zelfs een set tashengsels ;-)

Stuur je effe pb'tje ;)
ok ik lees hier nu dat je ook in belgie woont
wilrijk is bij mij in de buurt ben van boechout
anders moet je via pb eens sturen wanneer je thuis bent
ik heb elke avond de auto als mijn man van zijn werk is enkel de donderdag werk ik zelf ook s'avonds

grtjs
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door Ines83 » zo 09 okt 2011 09:10

hadewijch schreef:
Ines83 schreef:Misschien kan ik je helpen?
Ik heb dat ook zo eens gekocht en vond het ook enorm zwaar dus geef het ook op ;-)
Maar heb hier nog wat zwart liggen, een restje wit, de haaknaald en een boekje (voornamelijk handtassen) ;-)
En moet eens even zien want dacht nog een kleurtje te hebben liggen maar ben ik niet zeker van.

Enneuh... ik woon in Wilrijk dus ook in België ;-) Als je wil, mag je het komen halen :wink:

Intussen verder gekeken en heb nog twee volle bollen gekleurd liggen en zelfs een set tashengsels ;-)

Stuur je effe pb'tje ;)
ok ik lees hier nu dat je ook in belgie woont
wilrijk is bij mij in de buurt ben van boechout
anders moet je via pb eens sturen wanneer je thuis bent
ik heb elke avond de auto als mijn man van zijn werk is enkel de donderdag werk ik zelf ook s'avonds

grtjs
Ik pb je :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door hadewijch » wo 12 okt 2011 14:20

hey ines
nog is superbedankt voor de zspaghetti spullen en ook voor de vele mooie kraaltjes hé :D :D :D :D :D dank2
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: haken met zpaghetti garen

Bericht door Ines83 » zo 16 okt 2011 23:10

hadewijch schreef:hey ines
nog is superbedankt voor de zspaghetti spullen en ook voor de vele mooie kraaltjes hé :D :D :D :D :D dank2
Haha, graag gedaan hoor!! :mrgreen:
Hoop dat je er wat mee bent? :mrgreen:

Gesloten