@ hadewijch; Ja dat is voor ons een voordeel, mij wonen maar een eindje van het bos vandaan, en daar is volop braam te krijgen

En we gaan onze tuin gewoon "tak vriendelijk" maken zodat we nagenoeg alles binnen bereik hebben

Leuk dat er ook een echte kenner tussen zit
We hebben toch ook maar de "simpele" wandelende tak aan geschaft (diegene die iedereen dus kent) Dit zouden we eerst niet doen omdat we aan 3 soorten wel genoeg hadden maar dit kwam zo: ik was aan het neuzen voor een extra bak op mp, en toen kwam ik tot mijn verbazing een advertentie tegen in mijn dorp! Iemand die de simpele wandelende takken verkocht. Dus die hebben we meteen even op gehaald. We hebben dus onze eerste baby's

Dat staat toch beter als een leeg hok haha.
Ook hebben we nog 2 andere dieren in bestelling, namelijk de Hierodula membranacea (bidsprinkhaan) ;

- hierodulanimfmug.jpg (188.77KiB)10887 keer bekeken
En de Samia cynthia (vlinder)

- samiacyntiaricini.jpg (208.07KiB)10887 keer bekeken
Deze foto's komen bij ongewoon ongewerveld vandaan. (Ze zijn dus niet van mij)
Het lijken er misschien heel veel maar in wekelijkheid is het chinees bakjes werk en hier en daar een hokje. We kunnen dit alles op een meter stallen zegmaar
En daarnaast duurt het gevarieerd voordat alles uitkomt/geleverd word, dus het is niet alles in 1 klap.
Ik zal morgen even foto's proberen te plaatsen van de baby's als het lukt, want we vieren morgen Richards verjaardag

Altijd aan het kralen...