Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoelt voor het showen van zelfgemaakte kralen. Zelfgemaakte sieraden kunnen geshowed worden bij Show je eigen sieraden. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/uploadkralen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:
Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door Amie » wo 10 aug 2016 16:41

Ik heb alweer een aantal setjes glaskralen gemaakt.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Vooral het laatste donkerblauwe setje met die encased flowers vind ik nog erg lastig om te maken. Hier moet ik nog wel redelijk op gaan oefenen, want er zitten nog best wat schoonheidsfoutjes in.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes Amie
Groetjes Amie

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door SeaBeads » wo 10 aug 2016 21:28

Als leek zie ik die schoonheidsfoutjes natuurlijk niet. Wat een mooie produktie weer. Ik vind de bovenste twee setjes het mooist.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door JMHols » wo 10 aug 2016 21:59

Heel mooi.

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door Amie » wo 10 aug 2016 22:34

Dank jullie wel.

Het lastige bij die omhulde bloemen is dat het heldere glas geheel over de bloemen moet vallen en dus precies moet aansluiting op elkaar. Gebeurd dat niet dan komt de bloem niet geheel onder het helder te liggen, of komen er luchtbellen op verkeerde plekken in de kraal.
Groetjes Amie

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door jokevbiesen » do 11 aug 2016 21:06

Ik begrijp niet veel van je technische uitleg maar kan wel begrijpen dat het niet makkelijk is!
Ik was vorige week in Murano, weet niet of je het kent, heb heel veel kralen gezien daar.
Helaas heeeeeel veel kitsch erbij en ik ben nogal kritisch en vind veel niet mooi.
Jouw laatste setje vind ik prachtig, ben benieuwd hoe lang je over één kraal doet. En als je dan zo'n setje maakt is de vijfde kraal dan makkelijker te maken dan de eerste? Ik hoorde in Venetië dat ze daar over één zo'n mooie kraal ongeveer 45 minuten doen.
(hoop dat ik niet teveel vragen heb gesteld..)

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door Amie » vr 12 aug 2016 08:20

jokevbiesen schreef:Ik begrijp niet veel van je technische uitleg maar kan wel begrijpen dat het niet makkelijk is!
Ik was vorige week in Murano, weet niet of je het kent, heb heel veel kralen gezien daar.
Helaas heeeeeel veel kitsch erbij en ik ben nogal kritisch en vind veel niet mooi.
Jouw laatste setje vind ik prachtig, ben benieuwd hoe lang je over één kraal doet. En als je dan zo'n setje maakt is de vijfde kraal dan makkelijker te maken dan de eerste? Ik hoorde in Venetië dat ze daar over één zo'n mooie kraal ongeveer 45 minuten doen.
(hoop dat ik niet teveel vragen heb gesteld..)
De tijd dat je met een kraal bezig bent verschilt nogal per kraal.
Met die donkerblauwe kralen uit het bloemensetje ben ik ongeveer 25 min per kraal bezig. Meestal brand ik zo'n 2 uur en dan heb ik ongeveer 5 kralen af.
Die kralen uit het felroze setje zijn iets kleiner dan de andere kralen en hier ben ik ongeveer 15 min mee bezig per kraal.

Toch ben ik ook regelmatig 45 minuten bezig met een kraal, vooral als de kralen wat groter zijn en er veel verschillende technieken gebruikt worden.

Het voordeel van meerdere dezelfde kralen is dat je het glas al klaar heb liggen en precies weet welke stappen je moet zetten om een mooie kraal te maken. Het insmelten van het glas kost wel evenveel tijd, dus met de eerste kraal ben je misschien een paar minuten langer bezig. Het zal niet heel veel uitmaken.
Groetjes Amie

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door mailokarenronny » vr 12 aug 2016 08:38

kun je zo eens geen filmpje maken van jezelf met het bezig zijn van zo iets te maken. ik kan me er gelijk niets bij voorstellen.
en denk dat het wel tof is om te zien...

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door jokevbiesen » vr 12 aug 2016 10:29

Dank voor je antwoord op mijn vragen!

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: Nieuwe sets lampwork glaskralen Amiesieraden

Bericht door Amie » vr 12 aug 2016 21:11

mailokarenronny schreef:kun je zo eens geen filmpje maken van jezelf met het bezig zijn van zo iets te maken. ik kan me er gelijk niets bij voorstellen.
en denk dat het wel tof is om te zien...
Op mijn facebook pagina staat wel een filmpje. Er zijn wel stukken uit geknipt, anders was het veel te lang.

https://www.facebook.com/amiesieraden/v ... 747945320/
Groetjes Amie

Gesloten