29/03 Rozenknopjes ketting
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoelt voor het showen van zelfgemaakte kralen. Zelfgemaakte sieraden kunnen geshowed worden bij Show je eigen sieraden. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/uploadkralen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
1) Dit subforum is alleen bedoelt voor het showen van zelfgemaakte kralen. Zelfgemaakte sieraden kunnen geshowed worden bij Show je eigen sieraden. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/uploadkralen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
wat een schatje 

- nienkesieraden
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Re: 29/03 Rozenknopjes ketting
Hey, erg mooi wat je altijd maakt met dat zijdekoord. Mag ik vragen hoe je dat doet? Het is prachtig. Een heel klassiek mooi, prachtig geheel zo.
Complimenten!! En echt uniek!!
- Ingedinge
- Bead Interested
- Contacteer:
Dit is de beschrijving die ik heb gezet op "hoemaaktuhet"bij de armband van de vorige set:nienkesieraden schreef:Hey, erg mooi wat je altijd maakt met dat zijdekoord. Mag ik vragen hoe je dat doet? Het is prachtig. Een heel klassiek mooi, prachtig geheel zo.
. Ik heb de kraaltjes met naald en draad op een gevuld zijde koord van circa 9 mm doorsnede genaaid. Hieronder de werkbeschrijving:
Nodig:
• Stuk zijde koord van circa 20 cm, Ø 9mm
• Dunne naald
• Draad (ik heb parelzijde gebruikt, kan ook c-lon AA)
• Kralen
• Einddopjes
• Slotje + 2 ringetjes
• Voor je begint met de kralen op te naaien meet je eerst uit hoeveel cm het slotje en de einddopjes in beslag nemen.
Markeer waar de dopjes komen dmv een draadje of een klein veiligheidsspeldje. Nu weet je tot waar je kralen kan opnaaien.
Leg op een kralenbord je kraaltjes neer zoals je ze ongeveer wilt verdelen.
Begin in het midden en werk naar beide uiteinden toe.
Afhechten doe je dmv de draadeindjes knopen, en het overgebleven stuk draad steek je een stuk terug in het koord(dan krijg je geen losse draadjes aan de achterkant van je werk)
Knip het koord af op de juiste lengte.
Bind het uiteinde van het koord bij elkaar met een stukje wire draad. Smeer het uiteinde in met sieraden lijm en plaats het einddopje.
Laat je werk goed drogen voordat je het slotje eraan zet. Voila!
Voor een ketting heb je circa 50 cm nodig. De gevulde koorden komen overigens uit mijn eigen webshop

- Saga Suus
- Bead Producer
- Contacteer:
Wow, zooooo mooi!