jokevbiesen schreef:Ik begrijp niet veel van je technische uitleg maar kan wel begrijpen dat het niet makkelijk is!
Ik was vorige week in Murano, weet niet of je het kent, heb heel veel kralen gezien daar.
Helaas heeeeeel veel kitsch erbij en ik ben nogal kritisch en vind veel niet mooi.
Jouw laatste setje vind ik prachtig, ben benieuwd hoe lang je over één kraal doet. En als je dan zo'n setje maakt is de vijfde kraal dan makkelijker te maken dan de eerste? Ik hoorde in Venetië dat ze daar over één zo'n mooie kraal ongeveer 45 minuten doen.
(hoop dat ik niet teveel vragen heb gesteld..)
De tijd dat je met een kraal bezig bent verschilt nogal per kraal.
Met die donkerblauwe kralen uit het bloemensetje ben ik ongeveer 25 min per kraal bezig. Meestal brand ik zo'n 2 uur en dan heb ik ongeveer 5 kralen af.
Die kralen uit het felroze setje zijn iets kleiner dan de andere kralen en hier ben ik ongeveer 15 min mee bezig per kraal.
Toch ben ik ook regelmatig 45 minuten bezig met een kraal, vooral als de kralen wat groter zijn en er veel verschillende technieken gebruikt worden.
Het voordeel van meerdere dezelfde kralen is dat je het glas al klaar heb liggen en precies weet welke stappen je moet zetten om een mooie kraal te maken. Het insmelten van het glas kost wel evenveel tijd, dus met de eerste kraal ben je misschien een paar minuten langer bezig. Het zal niet heel veel uitmaken.