Haken is toch wel 1 van mijn nieuwe hobbies.

Het voelt bijna als vreemdgaan, het niet bezig zijn met kralen terwijl er bij mij thuis zoveel te vinden is, maar het fijne van haken is dat je er niet zo bij na hoeft te denken en wel snel resultaat ziet. Na een dag hard werken vind ik het heerlijk om op de bank neer te ploffen met kop thee en haakwerk tussen de handen.
Dit is een grote vierkant voor een kussenhoes. Het moet nog 'recht gespannen' worden en ik moet nog uitzoeken hoe ik lapje stof voor achterkant eraan kan bevestigen, maar ja, geen tijd...

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Dit zijn mijn creaties die ik maak als ik zin/tijd heb iets nieuws uit te proberen.

En dit is waar ik nu mee bezig ben. Toen ik stofjes ging kopen voor mijn eerdere creaties zag ik dit lapje stof

. Was even flink zoeken op het internet voor een granny square waarvan de ronde uit 3 toeren bestaat, zodat ik 3 kleurcombinaties kan maken. Dit wordt dus ook een kussen, moet nog kijken of het 3x3 of 4x4 wordt....Ga de buitenkant (turqoise of groen) steeds om en om doen en proberen iedere vierkant 'unieke' kleurcombinatie, dus wel steeds dezelfde kleuren maar niet dezelfde combinatie. Voorkant dan dus het haakwerk, genaaid op witte stof, achterkant van de kussen het mooie lapje stof.