Bedankt allemaal.

Het valt me wel mee qua leren haken. Nou ja, heb 1 dag behoorlijk zitten prutsen, ik kende alleen basis haken en probeerde dan zeg maar een lapje te haken, maar zat steeds te prutsen met dan weer te strak en dan weer te los, en vaag uitzoeken door welke lus ik hem weer moet halen. Daarna had ik 'n dagje met mijn zus gehaakt, zij leerde me toen dus zo 'n vierkantje. Het was fijn dat ze er bij was, als ik twijfelde zag zij snel waar ik was gebleven. Je moet de steken zeg maar ook tegen elkaar duwen in het begin, ik vond het erg vaag daarom, het leek alsof het fout was maar dan duwde je het recht en dan klopte het ineens. En dan ineens snap je het en dan blijkt het heel makkelijk te zijn.
Ellen schreef:... is net wat sneller gepakt als de kralen voor een half uurtje tussendoor.

klopt! Of als je moe bent van een dag werken en geen zin heb om alles bij elkaar te zoeken, en lekker liggend op de bank bezig wilt zijn, zonder kans dat er wat wegrolt.

Ik vind het echt heerlijk! Het is ook verslavend, nog even een rijtje afmaken, alvast nieuwe kleur aanhechten, dat soort dingen.
Als het klaar is zal ik het laten zien. Ik ga binnenkort bij Xenos ofzo een kussentje kopen, hopelijk is 5x5 dan groot genoeg, geloof dat ik dan al bijna klaar ben.