27/8 Nog meer Amigurumi

Alle overige creaties die niets met kralen te maken hebben maar die je wel graag wil laten zien kan je hier posten.
Forumregels
1) Show hier alleen zelfgemaakte creaties die niets met kralen te maken hebben. Heb je ook een zelfgemaakte kralencreatie? Ga dan naar subforum Show je eigen kralencreaties.
2) Upload je foto's NIET via Kralen.com maar via een eigen website of gratis site zoals http://www.mijnalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.imageshack.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
4) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Moon
Bead Dreamer
Re: 27/8 Nog meer Amigurumi

Bericht door Moon » ma 21 sep 2009 13:15

Bedankt voor de leuke reacties! :D
wilmadonna schreef:Ohh deze zijn ook al zo lief!
Ik kan helemaal niet haken... heb je ergens een beschrijving staan voor een beginneling??
(ik kan alleen maar een recht draadje haken...)

groetjes!
Uhm even zoeken of ik linkjes kan vinden. Op het moment kan ik er niet zoveel vinden, maar er is ook een Amigurumiforum als je geïnteresseerd bent in deze techniek en daar kun je ook hulp inroepen als iets niet lukt. Op youtube vind je heel veel uitgebreide filmpjes. Als je crochet intypt of Amigurumi komt er heel wat tevoorschijn. Deze link is misschien ook wel handig:
http://amigurumiparadise.blogspot.com/s ... %2F%20info" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of je hyves hebt, maar daar zijn ook leuke groepen waar je je bij kunt aansluiten en veel informatie kunt vinden.

Ook organiseren sommige winkels weleens haaklessen en heel toevallig bij ons in de bieb in Almere is binnekort ook een beginnerscursus haken.

Veel succes!
Groetjes van Monica

wilmadonna
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door wilmadonna » ma 21 sep 2009 13:20

bedankt voor al je tips en ja, ik heb hyves!
helaas woon ik niet in NL en hier geven ze geen haaklessen helaas... maar misschien kan ik het zo via internet ook leren
mijn moeder heeft in ieder geval een basis boekje amigurumi gekocht voor me ;)

hoe lang ben je ongeveer bezig met 1 figuur?

groetjes weer

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » ma 21 sep 2009 13:48

wilmadonna schreef:bedankt voor al je tips en ja, ik heb hyves!
helaas woon ik niet in NL en hier geven ze geen haaklessen helaas... maar misschien kan ik het zo via internet ook leren
mijn moeder heeft in ieder geval een basis boekje amigurumi gekocht voor me ;)

hoe lang ben je ongeveer bezig met 1 figuur?

groetjes weer
Oh ja je woont niet in Nederland. Had ik wel gezien, maar was niet tot me doorgedrongen. Op Hyves heb je de hyve Amigurumi en je hebt ook nog Koekeridoo. Misschien nog wel meer hoor.

Oei moeilijk om te zeggen hoelang ik ermee bezig ben. Het lammetje was heel erg bewerkelijk door alle kleine onderdeeltjes. De banaan was sneller klaar (ik schat als ik achter elkaar doorhaak in een uur ongeveer), omdat ie ook helemaal aan elkaar gehaakt is, dus je hoeft niets meer in elkaar te naaien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tijd niet bijhoud, maar de onderdelen zelf heb ik best wel snel gehaakt, maar het in elkaar zetten vind ik het lastigste en bewerkelijkst. Ik zou ook adviseren om te beginnen met iets wat niet te priegelig is, vooral omdat je nog nooit gehaakt hebt.
Groetjes van Monica

Gesloten