tekeningen 14-4 (hulp nodig)

Alle overige creaties die niets met kralen te maken hebben maar die je wel graag wil laten zien kan je hier posten.
Forumregels
1) Show hier alleen zelfgemaakte creaties die niets met kralen te maken hebben. Heb je ook een zelfgemaakte kralencreatie? Ga dan naar subforum Show je eigen kralencreaties.
2) Upload je foto's NIET via Kralen.com maar via een eigen website of gratis site zoals http://www.mijnalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.imageshack.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
4) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
Bieketjuh
Bead Designer
tekeningen 14-4 (hulp nodig)

Bericht door Bieketjuh » wo 14 apr 2010 13:26

Hallo,
Eerst en vooral mijn excuses, ik kom hier bijna nooit meer maar ik heb het te druk met mijn studies en geen tijd meer voor mijn kralen. Laatst nog wel eens iets gemaakt voor een verjaardag maar dan vergeet ik het natuurlijk te fotograferen voordat ik het als kado geef.

Nu was ik terug gestart met schetsen (een oude liefde), maar ik heb niemand in de buurt die me kan helpen. En omdat ik weet dat hier tenminste nuttige commentaar zonder verwensingen en dergelijke krijg, zou ik willen vragen. Wat is er nog mis? Ik zie het niet meer..

Afbeelding
Dit was mijn 4de poging, maar uiteindelijk is hem toch in mijn archief beland.

Afbeelding
Ik maak dus eerst een soort schets en maak er dan een 'prent' van.

AfbeeldingEn dan begin ik hem op te vullen adhv de foto, die ik voor het makkelijk te maken even in zwart-wit zet.

Afbeelding
Hier zie je de hele foto, mijn vriend en ik, hopelijk herkenbaar op de tekening.
Afbeelding
Ik maak hem dus in deeltjes, om er even afstand van te bewaren.

Afbeelding
Hier is hij af, maar ik zie nu al dat ik beter wat meer schaduw onder mijn kin zou tekenen.

Dat het niet zo makkelijk is zie je aan de volgende die ik wou maken, mijn schets was mooi en ik verknoei het met mijn zwarte stiftAfbeelding

De tekeningen zijn trouwens gemaakt met een zwarte stift (0,5 en 0,1 mm) en een 2B potlood.

Jullie gedachten zijn welkom!

x! Bieke

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: tekeningen 14-4 (hulp nodig)

Bericht door Kikkertje » wo 14 apr 2010 16:07

Als ik foto en tekening vergelijk, vind ik jouw gezicht op de foto smaller. Daar kun je misschien niet veel meer aan veranderen, dat is ook niet storend denk ik.

Ook zie ik wat meer schaduw op je jukbeenderen helemaal links tegen je oor aan en de neus van je vriend lijkt rechter op de foto (ik weet natuurlijk niet hoe hij in het echt is :wink: ).

Verder vind ik het een mooie tekening!
Groetjes, Marjan

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » wo 14 apr 2010 16:31

Je hebt gelijk, ik denk dat ik een paar dingen toch nog wel wat kan oplossen met wat schaduw enz.. Hier heb ik veel aan echt bedankt!

Gizzmo
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Gizzmo » zo 18 apr 2010 19:18

Misschien iets laat deze reactie, maar ik vind de tekening nogal plat lijken, er zit niet echt diepte in. Op een paar kleine schaduw plekjes na dan. Bij tekenen heb je een regel alles wat naar voren komt maak je lichter of houdt je lichter en alles wat naar achteren licht maak je donkerder. Teken maar eens een bal en probeer deze rond te doen lijken. je ziet al snel als je de kanten donkerder maakt dat het midden meer naar voren komt. Dit is ook zo met een gezicht. Zoek maar eens naar tutorials ofzo op t net.

Dit is even een klein voorbeeldje, bij deze tekening van orlando kan je goed zien vooral bij de haaraanzet dat het wat donkerder is
http://www.hobbytekenen.nl/stapvstap-ag.html

Dit is ook een super mooie website met veel uitleg
http://monologues.co.uk/Portraits/Index.html

Hoop dat je hier nog wat aan hebt

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » di 20 apr 2010 15:33

Bedankt ik zal er eens naar kijken als ik tijd heb, maar ondertussen ben ik weer begonnen met lessen en gaan mijn studies weer voor :wink:

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » zo 25 apr 2010 09:37

Mooi, je kunt goed tekenen, zeg!! :applaus:

Gesloten