Algemene voorwaarden

Mail een foto van jouw creatie naar Mar-Joya. Zodra iemand het wilt kopen stuur jij je creatie op naar de klant. Het opbrengst gaat naar de stichting Doe een Wens.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:
Algemene voorwaarden

Bericht door Mar-JoYa » zo 28 sep 2008 12:54

Hey meiden,

aangezien het een site is met onze sieraden moeten we ook even onze algemene voorwaarden opstellen ;)

.............dus drop hieronder maar de dingen die jij er op zijn minst in wil hebben staan :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door MariekeV » ma 29 sep 2008 09:03

Hmm, vind ik lastig. Maar zal toch even wat neerzetten.

Misschien even duidelijk vermelden dat er géén verzendkosten zijn voor de verkoper?
En garantie is misschien ook belangrijk. Als voorbeeld heb ik even naar de tekst op je eigen site gekeken. Dit vind ik namelijk een goed geschreven tekst. En misschien kan je 'm wat aanpassen om te gebruiken voor de site.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door flapflap » ma 29 sep 2008 19:50

MariekeV schreef:Hmm, vind ik lastig. Maar zal toch even wat neerzetten.

Misschien even duidelijk vermelden dat er géén verzendkosten zijn voor de verkoper?
En garantie is misschien ook belangrijk. Als voorbeeld heb ik even naar de tekst op je eigen site gekeken. Dit vind ik namelijk een goed geschreven tekst. En misschien kan je 'm wat aanpassen om te gebruiken voor de site.
Goed idee denk ik?
~Audrey~

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door MariekeV » ma 29 sep 2008 20:09

Zie een foutje... Geen kosten voor de koper. Verzendkosten voor de verkoper :oops: :wink:

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door Ellen » ma 29 sep 2008 22:14

MariekeV schreef:Zie een foutje... Geen kosten voor de koper. Verzendkosten voor de verkoper :oops: :wink:
Geldt dat ook als de koper het aangetekend verzonden wilt hebben???
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door MariekeV » di 30 sep 2008 08:05

Dat is wel een goede vraag. Aangezien ik het dan een beetje te gek vind worden.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door Mar-JoYa » di 30 sep 2008 08:12

Dan maken we nu de afspraak dat TNT verzending standaard voor de verkoper is & aangetekende verzending in overleg......... Ik vind het zelf dan idd ook wel wat te gek worden :oops: maar als iemand dat niet vindt kan die er voor kiezen om het wel te betalen toch :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door Sandra » di 30 sep 2008 08:15

ik bedenk nu, het wordt dan wel iets meer werk....want het totaalbedrag moet naar Mar-Joya overgemaakt worden en degene die het verstuurd moet dan dat bedrag weer krijgen...anders vermeld je dat het in overleg is en hopen we dat het niet vaak voorkomt. ;)

Wat ik me wel afvraag....wat als 'n zending kwijt raakt? Bedrijven zijn verplicht dan na te sturen, maar dat is bij particulieren anders dacht ik....nu is de kans klein dat het gebeurd maar toch....denk dat er 3 opties zijn:
- toch nog eens opsturen of gehele bedrag terugstorten
- klant krijgt helft van het bedrag terug
- klant krijgt niets, alsof het op eigen risico is

kan ook afwachten tot zoiets gebeurd...het scheelt als het om 'n geregen armband van 5,- gaat of om 'n priegelwerk ketting van 50,- ....maar denk dat het wel beter is iets daarover al onder algemene voorwaarden te vermelden....

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door Mar-JoYa » di 30 sep 2008 08:20

Qua aangetekend, denk ik idd dat het niet heel veel voorkomt. Op zich vind ik het niet zo'n probleem om het totaalbedrag te ontvangen en dan het geld voor de aangetekende zending over te maken naar de doneerder (is dat een woord :lol: ).

Ik wil in de voorwaarden nog wel aangeven dat ik "gewoon" werk ernaast en dat ik 1 dag in de week echt bezig ben met deze actie :oops: & dat de verzending afhankelijk is van de donateur (dat was het woord wat ik zocht) waardoor het soms iets langer kan duren allemaal :(
Vind het wel lastig om daar een "goede" zin van te bouwen eigenlijk :?

Wat aansprakelijkheid betreft kan ik aangeven dat het om een inititatief van het grootste deel particulieren gaat en dat we in principe :wink: niet aansprakelijk zijn. Komt het dan wel eens voor, kunnen we overleggen wat we in dat geval doen. Is dat een idee?

TNX voor het meedenken :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door Sandra » di 30 sep 2008 09:25

ik ben ook niet zo goed in goede zinnen opbouwen hoor, maar je kan het onder levertijd zetten....
bv
Levertijd
Wij doen ons best e-mails binnen 3 werkdagen te beantwoorden. De bestelling zal binnen 1 week na betaling verstuurd worden. Aangezien dit volleidig vrijwilligerswerk is en de meesten ook nog een drukke baan hiernaast hebben, kunnen bestellingen niet altijd binnen 1 dag verwerkt worden. Vandaar de ruime marge van 1 week.


nogmaals, zoals je wellicht ook ziet ;) ik ben niet zo goed in zinnen opbouwen, maar misschien brengt het je op 'n idee.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden

Bericht door Mar-JoYa » di 30 sep 2008 15:49

Dat is wel al een goede opzet, probeer het wel wat aan te passen nog ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten