fimo/ schoonmaak vraagje

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
mip
Bead Fan
fimo/ schoonmaak vraagje

Bericht door mip » wo 23 feb 2005 08:58

Ik ben al een hele tijd bezig met fimo en de tribeadroller. Nu heb ik een vraagje: hoe maken jullie alles weer schoon?? Ik druk de klei altijd uit met een pen, maar daar blijven dus ongelofelijk veel restjes aanplakken, heeft er iemand misschien een tip hoe je dit het beste schoonmaakt?? Ik boen nu altijd met warm water en wat sop maar vind het niet echt makkelijk gaan, misschien dat er een andere manier voor is???
groetjes mip

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 23 feb 2005 08:59

Ik gebruik zelf snoetedoekkies ofzoiets van het Kruidvat. dat haalt het vettige heel makkelijk van je handen en ook van je gereedschappen en het ruikt lekker. Ze heten knoeidoeidoekjes :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 23 feb 2005 09:02

zo dat is snel! bedankt voor de tip! nu je het zo schrijft bedenk ik me dat ik daar inderdaad weleens over gehoord heb! Ik heb geloof ik nog wel zo'n pakje liggen ergens, ga het vanmiddag gelijk uit proberen!! thanx!
groetjes mip

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 23 feb 2005 18:52

ik heb het vanmiddag uitgeprobeert en het werkt!! (ja eerst zien dan geloven haha)
heb ik gelijk nog een vraagje wat me net te binnenschoot... weet iemand waar ik het boekje fimo millefiori kan kopen, tenminste ik geloof dat het zo heet, ik heb het ooit eens op marktplaats gezien maar ik kan het nergens vinden heb al op google gezocht maar helemaal niks noppes nada. (of had ik een nieuw topic moeten starten :? )
groetjes mip

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 23 feb 2005 19:14

Handige tip van die doekjes!

Dat boekje klinkt wel interessant! :D Is dat dan om heel fijne bloemetjes te kunnen maken?

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 23 feb 2005 21:37

Dat boekje wordt niet meer gedrukt.. ten minste dat vertelde ze mij in de winkel laatst ( ik keek toen aar een nieuw boekje ober fimo kralen maken). Ik had hem zelf dubbel maar helaas heb ik het tweede exemplaar laatst verkocht. Ik denk dat je het beste toch bijv. Marktplaats in de gaten kan houden... of misschien bij hobbywinkels kan kijken of ze niet ergens zo'n boekje nog hebben liggen :?
Het is inderdaad een leuk boekje met technieken om bloemetjes te maken. Je moet niet gelijk denken aan de kleine bloemetjes zoals venetiaanse kralen maar er staan leuke technieken in om een kraal met een bloemetje te maken.

mip
Bead Fan

Bericht door mip » vr 04 mar 2005 12:16

ik heb het boekje! dus wat mij betreft mag dit topic gesloten (en verwijdert?) worden!
groetjes mip

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 04 mar 2005 13:30

sharon schreef:Dat boekje wordt niet meer gedrukt.. ten minste dat vertelde ze mij in de winkel laatst ( ik keek toen aar een nieuw boekje ober fimo kralen maken). Ik had hem zelf dubbel maar helaas heb ik het tweede exemplaar laatst verkocht. Ik denk dat je het beste toch bijv. Marktplaats in de gaten kan houden... of misschien bij hobbywinkels kan kijken of ze niet ergens zo'n boekje nog hebben liggen :?
Het is inderdaad een leuk boekje met technieken om bloemetjes te maken. Je moet niet gelijk denken aan de kleine bloemetjes zoals venetiaanse kralen maar er staan leuke technieken in om een kraal met een bloemetje te maken.

hoe heet dat boekje precies?
Liefs
Linda

mip
Bead Fan

Bericht door mip » vr 04 mar 2005 14:03

Margreet de Vries - Van der Voort
Mille Fiori sieraden en decoraties (Doeboekjesserie)
LRV Kreatief
90 - 384 - 0743 - 2
Het boekje is een soort van handleiding voor het vervaardigen van kralen en andere vormen met de kleisoorten Fimo en Cernit, gebaseerd op de Mille Fiori techniek.

voor een plaatje: http://www.jhieminga.demon.nl/Nederland ... le%20Fiori" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb het via het forum weten te bemachtigen maar op marktplaats staat ook iemand die het zoekt, misschien kun je haar mailen of ze al reactie heeft gehad? het is erg moeilijk te vinden namelijk :?
groetjes mip

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » zo 06 mar 2005 12:43

Ik heb hem op marktplaats gekocht,misschien daar vaak kijken en dan kom je vanzelf wel wat tegen :)
Grtx Angelique

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 09 mar 2005 21:05

Hij is NU! te koop op Marktplaza.nl voor 3,- + verzendkosten. Kijk onder boeken>Hobby & techniek of zoek het rechtstreeks, succes, Inge. :lol:

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 10 mar 2005 20:43

Romantica schreef:Hij is NU! te koop op Marktplaza.nl voor 3,- + verzendkosten. Kijk onder boeken>Hobby & techniek of zoek het rechtstreeks, succes, Inge. :lol:
hellppppp zoek ik verkeerd of ben ik te laat... ik ben op (amper geslapen afgelopen 2 dagen) dusssss ligt het aan mijn oplettendheid???
Liefs
Linda

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » do 10 mar 2005 21:08

Grtx Angelique

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 10 mar 2005 21:29

Ferretangel schreef:Heb ff meegezocht,de link: http://www.marktplaza.nl/mille-fiori-748153.php
duidelijk mijn oplettendheid :oops: ... ik heel marktplaats afzoeken :oops: :oops: ik ga zo maar slapen...duidelijk nodig...
super bedankt meteen gemaild!
Liefs
Linda

mip
Bead Fan

Bericht door mip » do 10 mar 2005 22:21

hmm wel lekker goedkoop! had ik nou maar beter gezocht! maar goed ik heb hem en het geld is al uitgegeven dus ik kan er niks meer aan veranderen ;)
groetjes mip

Gesloten