Fimo kralen bakken
Eindelijk.... ik heb al het materiaal in huis gehaald en ga dadelijk aan mijn eerste fimo kralen beginnen.
Toch 1 vraagje over het bakken van deze kralen.
Hoe leggen jullie deze in de oven?
- gewoon op wat zilverpapier
- op stokjes
- op een rooster
Alvast bedankt voor jullie tips. (ook andere tips zijn steeds welkom)
Peeke
Toch 1 vraagje over het bakken van deze kralen.
Hoe leggen jullie deze in de oven?
- gewoon op wat zilverpapier
- op stokjes
- op een rooster
Alvast bedankt voor jullie tips. (ook andere tips zijn steeds welkom)
Peeke
ik heb zelf een ovenschaaltje speciaal voor fimo in gebruik. leg ze eigenlijk altijd gewoon in de schaal, soms zie je dan een heel klein plat stukje maar als je de kraal neerlegt op het gaatje dan valt met met het verwerken in een sieraad niet meer zo op. heb verder geen ervaring met stokjes, vind sate prikkers een beetje te dik.... tips kan ik hier dus ook wel over gebruiken!
groetjes mip
Bedankt voor jullie tips.
Mijn eerste crea's zijn eindelijk af... pfffff wat een werkje hoor!!! Omdat het mijn eerste keer was had ik natuurlijk zo'n 3 hele pakjes fimo gebruikt om van die mooie gemarmerde te maken
heb ik een werkje gehad om deze helemaal klaar te krijgen. Nu weet ik dat je maar een stukje moet gebruiken.
Voor de eerste keer is het niet slecht gegaan, en ik heb ze gebakken in een ovenschaal en dat is perfect gegaan. Het meeste werk heb ik eigenlijk gehad met het vernissen.
Maar nu zijn ze af en ik ben heel blij met het resultaat.
Greetz
Peeke
Mijn eerste crea's zijn eindelijk af... pfffff wat een werkje hoor!!! Omdat het mijn eerste keer was had ik natuurlijk zo'n 3 hele pakjes fimo gebruikt om van die mooie gemarmerde te maken
Voor de eerste keer is het niet slecht gegaan, en ik heb ze gebakken in een ovenschaal en dat is perfect gegaan. Het meeste werk heb ik eigenlijk gehad met het vernissen.
Maar nu zijn ze af en ik ben heel blij met het resultaat.
Greetz
Peeke
- Brigitte
- Bead Lover
- Contacteer:
Nou ja zeg, idd, heeeeeeeel slim !! Dat ik daar nog niet op kwamkralenenquete schreef:ik gebruik altijd van die cocktailprikkers(zijn stukken dunner dan sate-sticks) en die leg ik dan op een groot rooster, zodat alleen het hout het rooster raakt!
Enne Peeke, ik wil ze wel graag zien
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Dat komt B omdat jij bakpapier hebt gebruikt
in je ovenschaal, als je dat niet doet krijg je hotspots zoals ze worden genoemd omdat op het punt waar de kraal het glas raakt het warmer wordt en de klei zeg maar een beetje smelt (weet het even niet anders te verwoorden 
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Voor het bakken rijg ik de kralen altijd op ketteldraad. Dan blijven de gaatjes mooi klein (ik prik de gaatjes eerst met een hoedespeld die ik op de kralenmeeting van Ria heb gekocht).
Deze 'stokjes' met kralen leg ik vervolgens met de uiteinden op de rand van een schaal zodat alles hangt en je dus geen plekjes krijgt.
Na het bakken kan je ze dan op sate-prikkers prikken (hard duwen zodat ze goed klemmen) en dan kan je ze makkelijk aan alle kanten lakken (met fimo-lak).
Daarna steek ik de prikkers in een bak met aarde (wel met zilverfolie er overheen voor het geval dat ze omvallen en dus onder de aarde zouden komen te zitten) om te drogen.
Deze 'stokjes' met kralen leg ik vervolgens met de uiteinden op de rand van een schaal zodat alles hangt en je dus geen plekjes krijgt.
Na het bakken kan je ze dan op sate-prikkers prikken (hard duwen zodat ze goed klemmen) en dan kan je ze makkelijk aan alle kanten lakken (met fimo-lak).
Daarna steek ik de prikkers in een bak met aarde (wel met zilverfolie er overheen voor het geval dat ze omvallen en dus onder de aarde zouden komen te zitten) om te drogen.
groetjes! Janneke
Ik heb ze ook wel eens gebakken, gewoon op bakpapier. Maar mijn probleem is "de vingerafdrukken" op de kralen. Hoe voorkom ik dit??? Gebeurt meestal bij het maken van de gaatjes...
Heb trouwens weinig geduld met fimo, wil bij mij niet zacht worden ook al is het Fimo Soft. Denk dat mijn handen altijd te koud zijn, hihihihi
Heb trouwens weinig geduld met fimo, wil bij mij niet zacht worden ook al is het Fimo Soft. Denk dat mijn handen altijd te koud zijn, hihihihi
Greetz Nessy
-
Miss B
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Dus dat is goed!Sorceress schreef:Dat komt B omdat jij bakpapier hebt gebruiktin je ovenschaal, als je dat niet doet krijg je hotspots zoals ze worden genoemd omdat op het punt waar de kraal het glas raakt het warmer wordt en de klei zeg maar een beetje smelt (weet het even niet anders te verwoorden
Mijn klei was al heel oud en ik heb er twee avonden over gedaan om het zacht te maken. Ik heb telkens een klein stukje afgesneden en dit gekneed en met een glazen flesje platgewalst en dan weer kneden enz. tot het zacht was. Ik heb er best lang over gedaaan dus geduld is wel heel belangrijk