cursus glaskralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
ocean
Bead Dreamer
Contacteer:
cursus glaskralen

Bericht door ocean » do 27 jan 2005 13:42

Wie o wie heeft er ervaring met het bedrijf atelier verena? Ik wil bij hun een cursus volgen tenzij ik hier te horen krijg dat die niet geweldig is! :wink: of 2 handjes in dongen.

Ik hoor graag jullie reacties
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » do 27 jan 2005 16:01

2 handjes in Dongen is goedgekeurd door ondertekende.
Ik heb de cursus daar gedaan en vond het hardstikke tof.
Op mijn site staan nog wat foto's ervan.
Ga maar doen :wink:
Bye bye, Ezther.

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 27 jan 2005 16:15

Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Dongen, heb er nu al zin in! Dus dan kan ik je daarna meer vertellen....
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 27 jan 2005 16:54

Pee schreef:Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Dongen, heb er nu al zin in! Dus dan kan ik je daarna meer vertellen....
en ik ga mee na de ervaringen van Ezther moest ik erheen :lol:
Liefs
Linda

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » do 27 jan 2005 17:23

http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 1%253DZoek

Hier een starterspakket voor glaskralen maken. Is niet duur en er staat dat je een gasbrander nodig hebt. Dus ik snap eerlijk gezegd niet hoe andere op bedrgen van 400 eurie of meer komen?! :wink:

Inkiepinkie
Bead Interested

Bericht door Inkiepinkie » do 27 jan 2005 21:08

Dit is zeker niet duur, maar betreft het hier niet een 2e hands pakket?
Groetjes

Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » vr 28 jan 2005 10:40

Geen idee??? Daar zou je naar moeten informeren als je interesse hebt :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 28 jan 2005 10:50

Het is een nieuw pakket! alleen gebruikt hij een gasbrandertje van de bouwmarkt om het glas te smelten. Vergeet niet dat je ook een brandveilige werkplek moet hebben! Dus in ieder geval een werkblad dat niet in de hens vliegt als je even tegen de brander stoot. Ook moet je zorgen dat je een goede ehbo kit bij je hebt staan plus een brandspuit. Klinkt allemaal overdreven maar het is wel nodig voor als er iets gebeurt dat de verzekering wel dekt.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Inkiepinkie
Bead Interested

Bericht door Inkiepinkie » vr 28 jan 2005 12:12

Zou er inderdaad wel naar kunnen informeren, maar ik ben van mezelf een hele lastige tante :oops: .

Ik wil zoiets eerst zien voordat ik het koop bij een particulier. Dus als iemand weet waar het ook te koop is in de winkel?
Groetjes

Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » vr 28 jan 2005 18:54

Pienjo schreef:
Pee schreef:Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Dongen, heb er nu al zin in! Dus dan kan ik je daarna meer vertellen....
en ik ga mee na de ervaringen van Ezther moest ik erheen :lol:
Waar ligt dat ook al weer precies? Mij lijkt het ook heel leuk om dat eens te doen? Met hoeveel personen moet je zijn?

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » vr 28 jan 2005 19:15

Dongen ligt richting Breda/Tilburg.
Je kunt je alleen opgeven of met een groepje.
Ga maar doen Fester! :wink:
Bye bye, Ezther.

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » za 29 jan 2005 12:20

Die site van 2handjes ziet er goed uit! Eerst eens kijken wanneer ik vrij kan nemen van mijn werk en dan ga ik dat ook eens doen!

sterrekind
Bead Discoverer

Bericht door sterrekind » za 29 jan 2005 18:45

Ik zie hier tot mijn grote schrik dat iemand op marktplaats een pakketje aanbied om kralen te gaan maken, maar alsjeblieft, lees je zelf eerst goed in . Je kunt niet zomaar met een gasbrander uit een doe het zelf zaak op glas gaan zitten fikken! Ik begrijp ook niet echt dat deze mevrouw dit zo neer zet, je werkt wel met ontzettend hoge temperaturen en je moet echt wel weten wat glas doet tijdens verhitten, en tijdens het afkoelen ( wat vooral heel belangrijk is) anders krijg je de grootste ongelukken door glas wat uit elkaar spat. Neem een workshop ergens maar ga niet zomaar wat rommelen met een gasbrandertje. Niet alle soorten gas kun je gebruiken omdat het het glas verbrand, en niet alle glassoorten kun je zomaar in een vlam gooien.

Wat de dame van dragonmagic al aanhaalt mocht je toch zelf zo;n pakket aanschaffen , zorg voor een brandveilige plek, niet zozeer vanwege stoten tegen de brander , danwel voor rondvliegend glas, en heet gereedschap. De temperaturen zijn zo ongelooflijk hoog dat een net gebruikte glasstaaf voor brand kan zorgen op het moment dat je deze op de tafel legt. Laat je alsjeblieft goed voorlichten en ga niet zomaar zelf zitten rommelen met een gasbrandertje uit de doe het zelf zaak.

De bedragen ( zoals ik bijvoorbeeld betaalt heb) zijn niet voor niets zo hoog, dit betaal je voor je eigen veiligheid. Als er mensen zijn die toch goedkoop zelf aan de slag willen..... jullie zijn gewaarschuwd :wink:

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » za 29 jan 2005 19:49

Ja, Sterrekind, dat viel me ook op bij jouw kralen dat het glas zo mooi doorzichtig was. Dan heb je echt heel zuiver gas gebruikt.
Dat werd mij verteld in Dongen dat je met ander gas lelijk geel krijgt ipv doorzichtig. De kleuren worden dan veel minder mooi.
Dus gewoon een brandertje van een doe-het-zelf-zaak is misschien wel goedkoper, maar dan is het resultaat zeker ook minder.
En wat jij zegt : onveilig!
Bij 2handjes in Dongen kun je ook een compleet starterspakket kopen. Staat niet op de site, maar je kunt ze mailen.
Bye bye, Ezther.

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » za 29 jan 2005 20:10

Bij de kralenwebwinkel kun je ook een cursus volgen. Ze hebben een gratis proefdag gehad op 22 januari in Zutphen. Kijk maar op hun site.
http://www.creatiefgedoe.nl/page9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gesloten