Fimo-vraagje
Heb net mijn eerste fimokralen uit de oven gehaald. Op het pakje stond 30 minuten bakken op 130 graden. Ik heb transparante klei gebruikt. Alleen zijn de kralen niet transparant maar gewoon wit gebleven. Iemand een ideetje hoe dit kan? Te kort in de oven misschien?
Nou, dan maar hopen op een verlaat schrikeffect!
Ik dacht al wel te zien dat ze tijdens het afkoelen enigszins transparant(achtig) aan het worden waren. Ben benieuwd.
Kan te lang in de oven trouwens zorgen voor scheurtjes e.d.?
(Sorry hoor, ben een echte fimoleek en de boekjes met uitleg waren uitverkocht...)
Ik dacht al wel te zien dat ze tijdens het afkoelen enigszins transparant(achtig) aan het worden waren. Ben benieuwd.
Kan te lang in de oven trouwens zorgen voor scheurtjes e.d.?
(Sorry hoor, ben een echte fimoleek en de boekjes met uitleg waren uitverkocht...)
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Transparant betekend in de klei wereld niet doorzichtig zoals we dat kennen
het is een melkachtig wit, het transparante komt pas echt volledig tot zijn recht als je bijv. hele dunne plakjes van de transparant op bijv een gestreept kleurtje leg en dan na het bakken/schrikken/schuren/polijsten geeft dan een mooie transparante laag.

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Ik leg de kralen altijd in ijswater,dus als de kralen klaar zijn: oven uitzetten,kom pakken,ijsblokjes erin en water en dan alles er zo snel mogelijk erin gooien *nouja ik doe het snel met de hoop dat dat enig verschil maakt
*.
De transparante kralen worden dan meer transparant en ik merk dat de kralen ook harder lijken...en ze koeler sneller af natuurlijk *hoef ik daar iig niet op te wachten haha
*.
Maar zoals Ria al zei worden ze dus nooit helemaal doorzichtig,maar als je bv een blauwe kraal maakt en daar een heel dun laagje transparant overheen doen *bv setting 1 op je pasta machine* dan zie je na het te behandelen het blauw er heel mooi doorheen schijnen.
Zelf vind ik te grote stukken met alleen maar transparant niet echt mooi...

De transparante kralen worden dan meer transparant en ik merk dat de kralen ook harder lijken...en ze koeler sneller af natuurlijk *hoef ik daar iig niet op te wachten haha

Maar zoals Ria al zei worden ze dus nooit helemaal doorzichtig,maar als je bv een blauwe kraal maakt en daar een heel dun laagje transparant overheen doen *bv setting 1 op je pasta machine* dan zie je na het te behandelen het blauw er heel mooi doorheen schijnen.
Zelf vind ik te grote stukken met alleen maar transparant niet echt mooi...
Grtx Angelique
-
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Ja, ik dacht dat die klei doorzichtig was
maar hij was dus gewoon wit.
Glazig is een beetje doorzichtig, melkachtig.
Ik heb nu twee blokjes klei van Creall-therm uit de opruiming gekocht voor ?0,80. Ik hoop dat ik er ook iets leuks van kan maken en als het echt zo verslavend is, ga ik wel echte fimo kopen. Maar ik weet ook nog van niks
Heeft iemand nog tips?
Groetjes Baukje

Ik heb nu twee blokjes klei van Creall-therm uit de opruiming gekocht voor ?0,80. Ik hoop dat ik er ook iets leuks van kan maken en als het echt zo verslavend is, ga ik wel echte fimo kopen. Maar ik weet ook nog van niks

Groetjes Baukje