Kneedmachine
Voor iedereen die veel met klei werkt!! (onderandere Ria natuurlijk)
Waar kan ik eventueel een kneedmachine (pastamachine?) halen? En hoe duur kosten die dingen eigenlijk?? Want kneden is een beetje irriterend voor mij.
Alvast bedankt!
Groetekes
Marlies
Waar kan ik eventueel een kneedmachine (pastamachine?) halen? En hoe duur kosten die dingen eigenlijk?? Want kneden is een beetje irriterend voor mij.
Alvast bedankt!
Groetekes
Marlies
geen domme vraag hoor, ik wist het eerst ook niet.
ja, hier kan je je klei mee kneden. je rolt de klei steeds door de pastamachine zodat het heel soepel wordt. vervolgens kun je er een mooie cane van maken. tip trouwens van susan (die zij vast weer van ria heeft
): als je klaar bent, rol even wat oude, wittige klei erdoor heen, zodat je de restjes eraf haal. en als je meerdere kleuren wil gaan kneden, begin dan met lichte kleur en dan de donkere kleur, anders kan het gebeuren dat er restje van de donkere kleur over is op de pastamachine, wat weer afgeeft op de lichte klei.
ja, hier kan je je klei mee kneden. je rolt de klei steeds door de pastamachine zodat het heel soepel wordt. vervolgens kun je er een mooie cane van maken. tip trouwens van susan (die zij vast weer van ria heeft
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Die tip is leuk maar uiteindelijk ga je er achter komen dat het niet gaat werken op den duur ;( omdat je soms met 1 cane al 5 kleuren nodig hebt en als je dan konstant witte klei ervoor gaat gebruiken eindig je met een berg witte vieze klei!
Neem een natte tissue en maak het daar tussentijds mee schoon
een tissue is goeiekoper
LOL
Zo wiezo komen er soms zwarte lijnen van de PM op je klei en die komen van de machine zelf! een soort olie ofzo? kan je niks aan veranderen!!
Zo wiezo komen er soms zwarte lijnen van de PM op je klei en die komen van de machine zelf! een soort olie ofzo? kan je niks aan veranderen!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Je maakt een pakje klei open en sneedt het in plakjes ongeveer 3 a 4 plakjes per pakje! dan doe je de PM op de grootste stand zetten en duw je de plakjes er 1 voor 1 er door heen dan vouw je het plakje dubbel en doe je het er nog is door heen zo 4 a 5 keer dan leg je alle plakjes op elkaar en ga je het hele pakje er in 1 keer doorheen jassen 
De ikea machine is een leuke starter is niet zo duur! Ik zelf heb als eerst een iMperia machine gekocht was toen rond de 90 gulden tot ik een prijs won en een Atlas 150 PM op gestuurd kreeg! mijn derde machine is dus ook weer een Atlas 150 geworden. Omdat deze 9 standen heeft en er in de lessen die ik soms volg er wordt verwezen naar die maten en dat is met de imperia weer anders omdat die maar 7 standen heeft. Atlas 150 kostte verleden jaar rond de 50 euro bij een grote keukenspullen speciaal zaak hier in Rotterdam! ben effe de naam kwijt!!
Het enigste waar ik nu nog naar op zoek ben is een motor voor mijn PM
yup luie donder hier
hahahhha
De ikea machine is een leuke starter is niet zo duur! Ik zelf heb als eerst een iMperia machine gekocht was toen rond de 90 gulden tot ik een prijs won en een Atlas 150 PM op gestuurd kreeg! mijn derde machine is dus ook weer een Atlas 150 geworden. Omdat deze 9 standen heeft en er in de lessen die ik soms volg er wordt verwezen naar die maten en dat is met de imperia weer anders omdat die maar 7 standen heeft. Atlas 150 kostte verleden jaar rond de 50 euro bij een grote keukenspullen speciaal zaak hier in Rotterdam! ben effe de naam kwijt!!
Het enigste waar ik nu nog naar op zoek ben is een motor voor mijn PM
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
Annemieke
- Bead Believer
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Ria, super bedankt voor de hulp... wederom!
Ga er inderdaad ook maar eens 1 aanschaffen. ?20,00 is nog eens te doen, een duurdere kan altijd nog als ik echt de smaak te pakken krijg.
Enneh Marlies gefeliciteerd met je neefje!!!
Toby is een errug leuke naam!
Had ik trouwens jouw kralen (fimo) net voorbij zien komen op het forum??? (die bruine en die paarse?)
Zo ja, ze zijn mooi geworden! (hoe komen ze zo mooi glanzend?? schuren en polijsten of lakken?)
Groetjes Annemieke
Ria, super bedankt voor de hulp... wederom!
Ga er inderdaad ook maar eens 1 aanschaffen. ?20,00 is nog eens te doen, een duurdere kan altijd nog als ik echt de smaak te pakken krijg.
Enneh Marlies gefeliciteerd met je neefje!!!
Toby is een errug leuke naam!
Had ik trouwens jouw kralen (fimo) net voorbij zien komen op het forum??? (die bruine en die paarse?)
Zo ja, ze zijn mooi geworden! (hoe komen ze zo mooi glanzend?? schuren en polijsten of lakken?)
Groetjes Annemieke