ik wil ook zelf kralen maken.

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
markraal
Bead Designer
Contacteer:
ik wil ook zelf kralen maken.

Bericht door markraal » zo 12 dec 2004 14:27

Lijkt me heel leuk om zelf kralen te maken. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar zijn er ook boekjes te koop? En wat voor oven moet je gebruiken? Ik heb een combimagnetron, is dat wat? of is dat een stomme vraag??
groetjes Markraal

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 12 dec 2004 14:45

http://www.creadream.nl/product_info.php?p_id=224" onclick="window.open(this.href);return false;

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 12 dec 2004 14:51

Ligt eraan wat voor kralen je wilt maken. Het boek dat sandra aangeeft heeft een uitgebreidt programma aan verschillende technieken waar je geeneens een oven voor nodig hebt. Een oven heb je alleen nodig als je kralen van polymeer klei, Friendly plastic of misschien krimpiedinkie hangertjes wilt maken. En daar kan je in feite iedere oven voor gebruiken je moet alleen de oven als je gebakken hebt even vanbinnen afdoen met een sopje omdat er luchtjes etc kunnen blijven hangen en das niet lekker voor de volgende maaltijd :) ook iets is kijk of de oven wel goed op temperatuur is met een oventhermometer de meeste ovens wijken namelijk af en kan je werkstuk verbranden :( en dat stinkt! zeggen ze.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » zo 12 dec 2004 14:54

Ik heb het boek besteld. Leuk kerstkado'tje toch?
groetjes Markraal

Inkiepinkie
Bead Interested

Bericht door Inkiepinkie » ma 13 dec 2004 12:40

Zeker een leuk kerstkadootje. Ik heb vorige week voor het eerst kralen gemaakt, zelfs met 2 kleuren, dat ging ook goed, maar ik vond er niet zo veel aan (te simpel) maar als ik dan naar dat kettinkje met dat koeiesnoetje en staartje van Janneke kijk, dan vind ik dat geweldig om te zien en zeker niet simpel. Maar glazen kralen maken lijkt me veel uitdagender, alleen dan moet je voor een workshop weer naar Dongen en dan is het nog de vraag...... blijft het dan nog een betaalbare hobby? Ik twijfel dus nog over het zelf wel of niet maken van kralen.
Groetjes

Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

Gesloten