Wit kalk randje in kraal

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Christel
Bead Fan
Wit kalk randje in kraal

Bericht door Christel » vr 24 sep 2004 12:50

Soms zit er in de binnenkant van de kraal een wit achtig kalk laagje. Wanneer ik deze kralen kettel, gaat bij het dragen van het sieraad dit kalkpoeder los en komt die op de kettels. Dit zorgt voor een lelijke doffe laag stof (wat er natuurlijk wel makkelijk weer is af te halen..). Hoe verhelpen jullie dit? Kun je bijv. dit laagje voor het verwerken van de kraal verwijderen??

WIe weet raad?
Groetjes Christel

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 24 sep 2004 12:53

dat kalk randje is nodig tijdens het maken van de kralen, op http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... rp=venezia" onclick="window.open(this.href);return false; kan je lezen waarom het nodig is.
hoe je het het handigst op kan lossen weet ik niet zo gauw. wat je kan doen is draad zoals leer erdoorheen rijgen en dan de kraal paar keer heen en weer bewegen. dat doe ik, maar weet niet of dat het handigst is.

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 24 sep 2004 13:18

Er is al eerder een topic over geweest, hier kun je 't lezen:

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ght=poeder" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Christel
Bead Fan

Bericht door Christel » vr 24 sep 2004 13:24

THANX!!! Ik kon het mij ook al niet voorstellen dat hier niet eerder overgesproken was, maar kon het nergens in de zoekmachine vinden.
Groetjes Christel

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 24 sep 2004 13:37

Hoihoi,

Ik gebruik die miniborsteltjes (voor tanden.. euhmm.... van die mini flesseborsteltjes zeg maar ;-)
Die heb je bv. bij de trekpleister.. en bij de kruidvat zijn ze nu in de aanbieding met zon bonnetje zag ik..

GRoetjes!

mario
Bead Discoverer
Contacteer:

kalk

Bericht door mario » zo 26 sep 2004 10:08

..wat je in die kralen ziet is Caolino-poeder,waarmee ook porcelain gemaakt word,en dient om echting van de kraal aan het metaal warop ze gedraait worden te vorkomen. Het is kalk-achtig,dus je kan het verwijderen met alle ontkalk-middelen,ook met zalpeter,maar het beste is een van de dunne zaagjes voor figuur werken dooreen te halen,en dan een nacht in schoonmaak-azijn. Gewoon wassen helpt niet .

Gesloten