maten vergelijking Miyuki Gütermann kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
bubbles
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:wo 13 nov 2013 15:51
maten vergelijking Miyuki Gütermann kralen

Bericht door bubbles » wo 13 nov 2013 16:06

Op dit moment gebruik ik de kraaltjes van Gütermann maat 9/0 en ben op zoek naar wellicht een ander merk zoals Miyuki of Toho.
Ik zag op internet dat ze daar verschillende maataanduidingen in hebben zoals 15/0, 11/0, 10/0

Weet iemand misschien wat dezelfde maat in Miyuki en/of Toho is als de 9/0 van Gütermann? Ik wil nl. wel de juiste maat bestellen als ik ze online bestel. Advies voor Online winkels zijn ook altijd welkom.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp
Groetjes,

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: maten vergelijking Miyuki Gütermann kralen

Bericht door Algante » wo 13 nov 2013 18:11

Normaal gesproken houdt het cijfer vóór de breukstreep het aantal kralen in, dat nodig is om tot een Inch (2,54cm) te komen.

Volgens kralenpost.nl is de maat van een 9/0 de volgende:
http://www.kralenpost.nl/index.php?acti ... 18&lang=NL
9/0 10 kralen = 15,6 tot 17,5mm, zou één 9/0 kraal 1,56-1,75mm zijn. Niet helemaal duidelijk hoe dat zit met de lengte en/of de breedte.

Bijvoorbeeld: Miyuki 8/0 betekent 8 kralen per inch = 2,54cm => 0,3175 per kraal)
Dit klopt wel ongeveer met wat bij kralenwerk op de site staat:

http://www.kralenwerk.nl/Kralenwerksite/8M.html
Miyuki 8/0 (8 kralen per 2,54 = 0,3175 per kraal) = (1 cm=bijna 5 kralen.
De lengte over het oog is plm 2,1 mm en de grootste hoogte is plm 3,0 mm.)

Is het een ideetje om met je 9/0 naar een 'echte' kralenwinkel te gaan en daar te vragen/vergelijken?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: maten vergelijking Miyuki Gütermann kralen

Bericht door JMHols » wo 13 nov 2013 18:56

Volgens mij las ik laats ergens dat Gütemann gelijk was aan Toho, maar ik twijfel of het om Gütemann ging of om een ander merk.

In elk geval is 9/0 Gütemann gelijk aan 9/0 Toho of Miyuki.

Het verschil tussen Toho en Miyuki is dat het kraalgat van Toho groter is dan van Miyuki, waardoor je dan bij Toho meer kralen in 10 gram zou hebben dan bij Miyuki. Hoe het met de Gütemann kralen zit weet ik niet.

bubbles
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:wo 13 nov 2013 15:51

Re: maten vergelijking Miyuki Gütermann kralen

Bericht door bubbles » za 16 nov 2013 11:52

Heel erg bedankt allebei voor de uitgebreide reacties en uitleg. Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb inmiddels ook wat Toho kralen besteld en binnen gekregen in maat 11/0 en ga ook nog naar een kralenwinkel of bestel nog wat andere maten van Toho om te vergelijken. Groetjes

Cathleen
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:vr 31 okt 2014 13:08

Re: maten vergelijking Miyuki Gütermann kralen

Bericht door Cathleen » vr 31 okt 2014 13:11

Thank you very much both for the detailed responses and explanations. I certainly some here. I have now ordered also some Toho beads and got into size 11/0 and still go to a bead store and buy some other sizes of Toho to compare. Greetings



_________________
Unlike scam 117-102 free exam questions - braindumps.com and itil wikipedia training program, our best Stanford University and IBM online training courses provide you quick success in first try of LPI

Gesloten