Duits haken met 8/0 rocailles

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Duits haken met 8/0 rocailles

Bericht door Sandra » vr 01 nov 2013 11:44

Ik heb een vraagje aan degenen die weleens haken met rocailles. Merken jullie verschil in grootte bij 8/0 Miyuki rocailles? Een klant mailde dat ze verschil in grootte merkt bij de 8/0 rocailles en daardoor het patroon niet mooi krijgt. Ik ben verbaasd omdat Miyuki juist zo goed zou moeten zijn qua maat. Wat zijn jullie ervaringen? Tips hoe je toch mooi met 8/0 rocailles kan haken?

Alvast bedankt voor alle info.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Duits haken met 8/0 rocailles

Bericht door JMHols » vr 01 nov 2013 12:03

Volgens mij is dat meer gezichtsbedrog. Ik dacht het ook toen ik de 11/0 aanreeg, de gele leken veel kleiner dan de andere kleuren. Maar als ik haak dan zijn ze toch wel gelijk van formaat.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Duits haken met 8/0 rocailles

Bericht door Sandra » vr 01 nov 2013 12:11

Hm dat klinkt op zich logisch omdat ik Miyuki juist ken als goed dezelfde maten. Ik kopieer even wat van de mail:
Ik heb besteld
miyuki rocailles 8/0 opaque matte white
miyuki rocailles 8/0 matte black
miyuki rocailles 8/0 transparant matte ruby
De witte zijn het grootst dan de zwarte en daarna de rode.
Ik ben aan het duits haken en doordat er verschil in grootte is krijg ik het patroon niet mooi.

De ketting die ik aan het haken ben wordt door het grootte verschil van de kleuren niet mooi aangesloten.
Dus ben bang dat ze toch wel verschil merkt....zou te los haken ook zulk effect kunnen hebben?

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Duits haken met 8/0 rocailles

Bericht door Vengy » vr 01 nov 2013 14:20

Soms heb je met miyuki wel wat verschil in de rocailles
daarom heb ik met haken liever toho die zijn toch iets beter
maar dat is persoonlijk natuurlijk.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Duits haken met 8/0 rocailles

Bericht door Bianc » vr 01 nov 2013 15:35

Ik merk ook met het patroon maken dat soms de grootte van dezelfde maat kraal in een andere kleur (bv. 11/0) ook kunnen verschillen... Past het bij de ene kleur wel... past het in eens net niet bij de andere kleur...

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Duits haken met 8/0 rocailles

Bericht door jokevbiesen » vr 01 nov 2013 18:43

Ik merk ook verschil tussen de verschillende delica's van Miyuki.
Het hangt van de kleur af en van de coating. De enige kleur waarbij ik het achteraf ook echt zie is bij duracoat kralen, die zijn wat dikker en liggen niet helemaal glad als je ze combineert met andere kleuren. Verder geeft het bij mij geen problemen, maar ja, ik haak nooit..

Gesloten