veel meer keus dan vroeger?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
veel meer keus dan vroeger?

Bericht door Sandra » do 08 aug 2013 14:39

Ik ben even nieuwsgierig. Hebben jullie ook het idee dat er wat kralenhobby betreft veel is veranderd de afgelopen jaren? Dat er meer verschillende technieken uitgeoefend worden en veel meer keus is qua materialen?

Er zijn zoveel artikelen die ik wil toevoegen aan assortiment dat ik niet weet waar te beginnen. Terwijl ik al 9 jaar lang aan het inkopen ben. ;) Misschien komt het ook door de vele youtube tutorials? En dat rijgtechnieken populairder is geworden en daardoor vaker gevraagd wordt naar specifieke rivoli's of juist hele andere facetten? Tegelijk heb je allerlei soorten leer en allerlei verschillende slotjes die je daarvoor kan gebruiken. Volgens mij hadden we die paar jaar geleden nauwelijks....

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik weet soms niet waar te beginnen met inkopen ;) vandaar dat het me opvalt hoeveel meer keus er alweer is.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: veel meer keus dan vroeger?

Bericht door Kikkertje » do 08 aug 2013 16:11

Dat geloof ik ook wel. Ik zie zeker dingen voorbij komen die toen ik begon met de sieraden nog helemaal niet bestonden. Aan de andere kant speelt de handel er natuurlijk wel op in. Als er wat nieuws op de markt is, willen alle verkopers dat graag in hun assortiment hebben. En als iets een succes is, zie je steeds allerlei nieuwe variaties voorbij komen, zoals bij de shamballa kralen bijvoorbeeld. Dat is wel leuk, maar maakt het ook wel heel moeilijk, zeker voor de kleinere winkelier, om een breed aanbod te hebben.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: veel meer keus dan vroeger?

Bericht door Moniek74 » do 08 aug 2013 17:12

Meer is niet altijd beter hoor. Wat in mijn beleving een gat in de markt zou zijn, is bij de tutorials (instructies) van de lijst met benodigdheden linken maken naar de betreffende producten. Mensen vinden het fijn om te weten of ze a) alles bij jou kunnen kopen om een bepaald sieraad te maken en b) als je een bepaald 'ingredient' moet hebt zien mensen dat ook, maar kan het op basis daarvan makkelijker zijn om te besluiten toch het meeste bij kou te kopen omdat ze dan maar beperkt hoeven verder te shoppen en c) voor de minder ervaren kralers is het fijn dat ze niet per se alle terminologie hoeven te kennen om aan de slag te gaan. Het heeft mij wel eens tegen gehouden als ik dacht dat ik allerlei webwinkels moest afstruinen om compleet te worden voor een bepaald project. Volgens mij worden de tutorials van kralen.com nl heel veel gebruikt. Als je dan een patroon uitzoekt, klik je op alle benodigdheden en kun je ze gelijk inkopen....
En volgens mij kun je ook nooit helemaal compleet zijn hoor, ik vind dat je heel veel hebt!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: veel meer keus dan vroeger?

Bericht door Sandra » do 08 aug 2013 20:33

Bedankt voor je leuke tips Moniek! Ik snap wat je bedoelt, ik wilde eens wat gaan maken uit Sabine Lippert d'r boek en allerlei onderdelen had ik niet, al is het maar dat je mooie kleurcombinatie wil bedenken en dan wel allerlei maten en vormen moet combineren.
Ik had ook wel voornemen alle technieken van kralen.com als zelfmaakpakket op creadream te zetten maar dan mis je soms toch nog bepaalde onderdeel. Heb daardoor bv al gezocht naar haaknaalden ;) en wel al allerlei dingen compleet maar tegelijk krijg je ook vraag naar nieuwe artikelen waar je dus naar gaat zoeken. En als je al ziet van bv de magnetische slotjes, zoooveel keus.

@Kikkertje: misschien is het nu ook toeval maar er zijn ook best veel kralehypes momenteel. Bv schakelketting vlechten of juist tussenzetsel met koord. En misschien ook gewoon meer keus....als ik kijk naar al de soorten slotjes tegenwoordig.

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: veel meer keus dan vroeger?

Bericht door narda » vr 09 aug 2013 04:56

c) voor de minder ervaren kralers is het fijn dat ze niet per se alle terminologie hoeven te kennen om aan de slag te gaan. Het heeft mij wel eens tegen gehouden als ik dacht dat ik allerlei webwinkels moest afstruinen om compleet te worden voor een bepaald project. Volgens mij worden de tutorials van kralen.com nl heel veel gebruikt. Als je dan een patroon uitzoekt, klik je op alle benodigdheden en kun je ze gelijk inkopen....

dat vind ik dus ook .
ik snuffel veel op internet en toch ga ik uiteindelijk kijken bij creadream :wink:
vind het dus ook heerlijk als er een vb staat met alle benodigdheden
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gesloten