Kralenrek fimoklei

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
MamaToos
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:do 16 mei 2013 11:16
Kralenrek fimoklei

Bericht door MamaToos » do 16 mei 2013 11:26

Wie weet waar je een kralenrek (online) kunt kopen waarmee je fimokralen in de oven kunt bakken zonder dat ze afgeplat raken, zoals deze: http://sieradenmakenvanfimo.nl/wp-conte ... drack1.jpg
Of hebben jullie andere tips om dat afplatten te voorkomen?

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Kralenrek fimoklei

Bericht door JMHols » do 16 mei 2013 12:45

Ik zou denken, koop een stuk draad in de gewenste dikte bij de dhz zaak (of gebruik een breinaald), steek daar de kralen op prik de naald dan aan beide kanten ergens in (aardappel bijv.).

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: Kralenrek fimoklei

Bericht door Irene van der Maas » za 18 mei 2013 15:39

Metalen potje vullen met zand, daar dan je stekers insteken met je kralen erop....
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
sofie
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:vr 18 mei 2012 10:45
Locatie:West-Vlaanderen, België

Re: Kralenrek fimoklei

Bericht door sofie » zo 19 mei 2013 11:55

Ik heb er een gevonden op www.crealine.nl
Ik heb zelf ook zo'n rekje. Vroeger gebruikte ik soms een cakevorm waarop ik dan mijn naalden met de fimokralen op legde. Dat gaat ook perfect, alleen kunnen de naalden wel wegrollen, wat je bij zo'n rekje niet hebt.
Als de gaatjes in je kralen wat groter mogen zijn, en je maakt die bv met een coctailprikker, dan vind ik het nog altijd gemakkelijker om die prikker dan ergens in vast te prikken. Ik gebruik daarvoor een blok oasis, die ik volledig in aluminiumfolie verpak.

Groetjes, Sofie

MamaToos
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:do 16 mei 2013 11:16

Re: Kralenrek fimoklei

Bericht door MamaToos » di 21 mei 2013 15:20

Bedankt voor de reacties!

Gesloten