Rocailles opak gelüstert

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
moneypenny
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:ma 13 dec 2010 14:26
Rocailles opak gelüstert

Bericht door moneypenny » di 01 jan 2013 14:24

Ik vind de Rocaille opak gelüstert erug.... mooi.
Weet iemand misschien een soortgelijke rocaille.
Lijkt de galvanized er een beetje op??

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Rocailles opak gelüstert

Bericht door Algante » di 01 jan 2013 14:56

Rocailles worden gemaakt met verschillende glassoorten en afwerkingen (finishing):

de glassoort opaque is door-en-door gekleurd, dus ondoorzichtig

de afwerking luster (ook wel genoemd 'ceylon' of 'pearlized': glanzend;
de afwerking galvanized is een (nogal kwetsbare) metallic coating.

Hier kun je al enige info vinden:
http://www.kraalencouture.nl/index.php? ... es&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
De kralen zijn beschikbaar in de volgende kleurtypen:
Galvanized = gegalvaniseerd;
Inside Color Lined = transparant met kern;
Luster = glanzend;
Matte = mat;
Metallic = metaalkleurig;
Opaque = dekkend;
Rainbow = regenboog;
Transparent = transparant

Ik denk dat je het beste via 'Afbeeldingen' kunt Googlen op wat je zoekt, dan krijg je een uitgebreide 'etalage' :) Maar waarom zou je niet 'gewoon' opaque luster willen gebruiken als je hem zo mooi vindt?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

moneypenny
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:ma 13 dec 2010 14:26

Re: Rocailles opak gelüstert

Bericht door moneypenny » di 01 jan 2013 16:42

Reuze bedankt voor al je info :D, daar ben ik altijd erg blij mee.
Ik ben namelijk pas een paar weken bevangen van de kleine kraaltjesgekte, ooit in een ver verleden een geïllustreerde handleiding kralenrijgtechnieken gekocht (Sara Withers en Stephanie Burnham), maar toen was er nog geen internet en de kralenwinkels lagen niet voor het grijpen (nu nog niet vind ik) hier in het Westen, zodoende was ik daar snel mee klaar. Bracelets via YouTube namaken was eigenlijk al een dik jaar mijn hobby. Totdat ik een dinky blauwachtig zeehondje via 'Allcoolcrafts' tegenkwam. Ooooooooh jeetje ik werd opslag :(L) en ben dat nog steeds, inmiddels zijn er een Katje, Schnauzer, Big, Turtel en een Dragonfly bijgekomen, allemaal in die verschrikkelijke mooie Swarovski Bicone kralen (4mm) gemaakt. Nu kwam ik laatst in Valkenburg in een winkel kleine glimmerkjes tegen, Rocailles opak gelüstert 2,6 mm, en heb daar wat bakjes van 17gr gekocht. Toen is het pas echt toegeslagen, ik weet niet hoeveel leuke site van Bead tutorials, ring en bracelet ik al in mijn favoriete op de PC heb geplaatst en al heb gemaakt, en ik ben er nog lang niet mee klaar......
Maar och jee :shock: , ik mag er wel een baantje bij gaan zoeken, wat kan je online in een relatief korte tijd veel geld uitgeven aan die glimmerkjes... :oops:
Grt van weer een verslaafde aan kraaltjes... Shirley :D :byebye

Gesloten