goedkopere kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
loes
Bead Starter
Contacteer:
goedkopere kralen

Bericht door loes » zo 04 jul 2004 18:32

Hoihoi,

Ik vind de iets apartere kralen als je ze koopt soms errug duur, daarom maak ik vaak kralen van fimo; roosjes enzo...
Weten jullie nog andere manieren hoe ik goedkoper aan kralen kan komen of zelf wat kan maken? :oops: :D

Liefs Loes

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 05 jul 2004 12:58

Zie mijn topic mooie bewerkte glaskralen.
Veel liefs,
Marlies

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 05 jul 2004 18:37

Ehm je verteld in je stukje dat je vaak fimo kralen maakt omdat het goedkoper is, ik maak zelf ook veel fimokralen maar niet omdat het goedkoper is hoor, volgens mij kan je beter zo nu en dan goedkopere glaskralen kopen dan fimo kralen, tenminste als je het goed wil doen... Ik schuur mijn kralen en polijst ze daarna wat allemaal geld kost (de materialen, schuurpapier, polijstschijf, klei) dus ik denk dat als je zo met fimo kralen bezig bent het niet goedkoper is dan glaskralen!
Verder heb ik eigenlijk geen idee hoe je wel echt aan goedkopere kralen komt. Ik denk rommelmarkten bekijken, de kringloop, en in kralen winkels opzoek naar goedkopere kralen enz...

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » ma 05 jul 2004 18:53

Hoihoi,

Ik maak kralen van fimo ook niet alleen omdat het (volgens mij) goedkoper is, maar ook gewoon omdat ik dat heel leuk vind om te doen. :) Maar hoe duur zijn die glaskralen dan ongeveer, want als ik een pakje fimo koop kost dat me 1 euro 80 en dan nog lakken, duzz niet zo heel duur, als je bedenkt dat ik van 1 blokje ongeveer 125 kralen maak.
Maarja, glaskralen zijn soms ook wel goedkoper, heb je gelijk in...

Liefs Loes
Afbeelding Liefs Loes Afbeelding

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » ma 05 jul 2004 19:11

Hoihoi,

ff, nog een dom vraagje, hoe polijst je die fimo kralen dan??? :oops:

Liefs Loes

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 05 jul 2004 20:54

Ja glaskralen zijn misschien wel even duurder, maar als je bij rommelmarkten of bij de kringloop krijg heb je vaak ook een hele ketting met kralen voor niet zo duur.

Verder moet je de kralen echt schuren als je ze ook wil polijsten. polijsten doe ik met een ferm multitool, dat is een apparaat wat je bij de gamma, kijkshop enz kan kopen. Meestal voor een bedrag rond de 20 euro. Met dat apparaat kan je gaatjes boren in de kralen maar dus ook polijsten. Polijsten doe je met een katoenschijfje, door met het katoenschijfje over de kraal te gaan gaat hij glimmen.

Maar kijk anders even op dit forum, dit gaat echt over klei kralen, staan vast nog leuke tips op. Er staat ook het een en ander over schuren, polijsten enz. En als je meer wil weten vraag het maar!

http://www.dragonmagic.nl/forum/index.p ... a9c66db2ec" onclick="window.open(this.href);return false;

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » di 06 jul 2004 08:56

okee, hartstikke bedankt :D Ik snap het en volgens mij hebben wij thuis nog wel zo'n apparaatje liggen, kan ik mooi proberen. :D
En de kringloop is ook inderdaad erg handig!

Liefs Loes

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » di 06 jul 2004 12:45

Het geeft echt een heel mooi effect als je zelfgemaakte kralen a schuren en polijsten. het polijsten geeft toch een andere glans dan lakken. Overigens als je ga schuren, moet je wel met fijne grit beginnen dus niet met schuurpapier van een timmerman. Je begint met 400 grit, dan 600, 800 en 1000. Dit soort schuurpapier kan je kopen bij een automaterialen handel!

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » di 06 jul 2004 16:56

Okee, ik ga het proberen, alleen zijn de winkels nu dicht, dus morgen maar snel op de fiets de spullen halen. :D
Ik was trouwens vandaag bij de V&D en daar zag ik onderzetters van kleine kraaltjes, dus die heb ik gehaald en dan gesloopt, krijg je echt heel veel kraaltjes van en dan heb ik ze nog samen gekocht met een vriendin. Dat is ook nie duur, maar iets van 75 eurocent voor heel veel kraaltjes. :D

Liefs Loes

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » di 06 jul 2004 17:22

Hoi hoe kom je aan dat kopje voor op de Ferm polijstmachiene??
Ik zoek eigenlijk nog eentje van schapenhaar maar dat is moeilijk te vinden hier :?
Grtx Angelique

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » di 06 jul 2004 18:15

Oei van schapenhaar. Tja de kopjes voor op de polijstmachine haal ik altijd bij de Gamma, Praxis, formido of zoiets. Het zijn meestal de polijstschijfjes van de dremel. of die ook bestaan in Schapenhaar dat weet ik niet maar als ze die niet hebben kunnen ze die misschien wel voor je bestellen.

Loes, inderdaad kom je zo aan goedkopere kraaltjes, of bijv. als de v&d uitverkoop heeft op zijn sieraden afdeling, dan heb je ook wel eens hele mooie kettingen voor weinig geld. De Hema of H&M heeft dat ook wel eens. Gewoon goed je ogen open houden, dan zie je soms hele leuke dingen!

Loes overigens weet ik niet of je een Ferm wilt kopen, maar een tip die ik je wil geven als je er wel een wil kopen, koop er absoluut een met een flexibele arm dat werkt veel makkelijker, anders moet je contineu die zware ferm in je handen houden!

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » wo 07 jul 2004 10:03

Sharon, ik weet ook nog niet of ik een Ferm wil kopen, ik dacht dat we er thuis 1 hadden, maar dat is nog niet zo, maar volgens mij ligt er bij mijn oma in de schuur ook nog wel 1. :) Ik kan me herinneren dat daar een apparaat ligt waar verschillende kopjes op kunnen, en er zit ook wel een soort zachter kopje bij. Duzz straks ff naar me oma fietsen, want die gebruikt hem toch niet en ff kijken of het echt een Ferm is. Hopelijk wel, hoef ik er ook niet 1 te kopen, kan ik weer meer kralen kopen :D

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » wo 07 jul 2004 10:05

hopelijk is het er dan ook nog 1 met een flexibele arm, maar ik denk dat het er 1 is het zo'n zware is :? Nou ja, beter iets dan niets :D

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 07 jul 2004 13:23

Inderdaad beter iets dan niets, op zich geeft het gewoon een mooi effect... Maar je kan het ook bij lakken houden hoor, als je dat effect zelf heel erg mooi vindt... er gaat gewoon met schuren en polijsten veel meer tijd en werk in je kraal zitten. Overigens kan het ook een dremel zijn dat is de professionele lijn van dit soort apparaten, die zijn veel duurder in aanschaf!

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » wo 07 jul 2004 14:14

Ik weet nog steeds niet of het zo'n Ferm is, ik heb wel gekeken, maar ik zal het vanaaf wel aan mijn vader vragen, hopelijk krijg ik hem mee en weet hij of het zo'n apparaat is. Ik hoop het :D Ik vind het effect van glanslakken eerst wel mooi, maar later wordt het toch weer matter, hopelijk heb je dat met schuren en polijsten niet. :)

Liefs Loes

PS. Sharon, heel erg bedankt voor alle hulp he :P

Gesloten