cabochon van fimo.

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:
cabochon van fimo.

Bericht door moedertje » vr 09 mar 2012 13:20

Waar vind ik de vormen voor cabochons van fimo te maken en moet er nog iets in de vorm gedaan worden zodat het er makkelijker uitkomt. Heb alleen nog maar figuurtjes en kralen van fimo gemaakt. glans je ze achterna alleen op met dat aflakmiddel voor fimo? Kan je alle soorten glitter in fimo verwerken?

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: cabochon van fimo.

Bericht door estherwijma » vr 09 mar 2012 17:53

Karin Robberse verkoopt verschillende mallen. Er staat ook bij hoe je ze gebruikt, want dat wisselt!

Hopelijk heb je er wat aan:

http://karinrobberse.nl/N_frame.html?ht ... bberse.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Renske53
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:vr 02 jan 2009 10:39

Re: cabochon van fimo.

Bericht door Renske53 » wo 04 apr 2012 18:30

Je kunt allerlei soorten glitter/materialen in fimoklei gebruiken. Als je een mal gebruikt, raad ik je echter af om met glitter te werken want die glitter gaat in je mal zitten en komt er nooit meer aan. Toekomstige werkstukjes krijgen dus ook altijd die glitter als je ze in de mal doet.

Je kunt het inderdaad aflakken met lak. Vormen vind je voornamelijk op etsy.com of andere internet sites. Ik maak overigens ook mallen voor fimoklei, dus als je niks kan vinden kan ik er ook eentje voor je maken. Over het algemeen hoeft er niks in de mallen gedaan te worden zodat het er makkelijker uitkomt.

Gesloten