Probleem!
Ik was net lekker bezig met het maken van een ketting met pukkelkralen en wat andere kralen. IK had het idee om er een bedelketting van te maken aan jasseron.
Dus ik met nietstiften aan de gang.... ben ik bijna klaar... bij de laatste 3 kralen ofzo, floept de nietstift door de kraal heen.... wat nu?
Ik zou kunnen gaan kettelen, maar alle nietstiften zijn al kort afgeknipt en dan dus niet meer bruikbaar... dat vind ik eigenlijk wel zonde...
Dus ik met nietstiften aan de gang.... ben ik bijna klaar... bij de laatste 3 kralen ofzo, floept de nietstift door de kraal heen.... wat nu?
Ik zou kunnen gaan kettelen, maar alle nietstiften zijn al kort afgeknipt en dan dus niet meer bruikbaar... dat vind ik eigenlijk wel zonde...
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

ik had dat ook een keer. ik wilde een bedelketting maken met veneziaanse kralen en de nietstiften waren daar te klein voor. ik kettelde daarom met wire. wat ik deed, was een klein, liggend rondje buigen, waar de kraal dan dus op leunt.
ik kan de topic waar ik de voorbeeld toonde helaas niet vinden....de kraal leunt dan dus in ieder geval op een stukje rondgedraaide wire....de rondje is net groot genoeg voor de kraal, waardoor het niet zo opvalt.
ik kan de topic waar ik de voorbeeld toonde helaas niet vinden....de kraal leunt dan dus in ieder geval op een stukje rondgedraaide wire....de rondje is net groot genoeg voor de kraal, waardoor het niet zo opvalt.
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
pailletje? Dat is haast niet te doen... de kralen waar ik over praat zijn pukkelkralen en die zijn al zo kleurrijk dat dat niet mooi is.Kruimeltje schreef:newbee roept een pailletje?
Een roccaille zo evt. wel kunnen maar die heb ik niet in de goede kleuren in huis..
dus er zit nix anders op dan te gaan kettelen! De nietstiften zijn verpest jammer! maarja! De nietstiften zijn nu ook al te kort afgeknipt om er nog een kraal tussen te doen... maar ik weet dat ik de volgende keer beter moet opletten en dat van die kraal (rocaille) is dan nog niet eens zo'n slecht idee
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
Dit probleem heb ik ook best vaak gehad en ik loste het altijd op met een rocaille. Maar nu heb ik gemerkt dat er verschil is in de grote van de onderkant van nietstiften en voor kralen met grote gaten gebruik ik dus andere, met een iets grotere onderkant. Nu gebeurt het eigenlijk nooit meer dat de nietstift door de kraal heen schiet
!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
volgens mij zijn dat van die kleine "borduurkraaltjes" http://www.ccartwright.com/sr413.jpg
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer: