zilverklei kralen ??

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42
zilverklei kralen ??

Bericht door rorsach » zo 03 okt 2010 16:53

Hoi Dames,
Wie heeft er wel eens kralen gemaakt met zilverklei. Ze geven bij ons workshops en dat lijkt me wel leuk om te doen. De klei is vrij duur. Komt hier verder qua materiaal nog veel bij kijken en kun je ze in je eigen oven afbakken?

bedankt voor de tips.

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: zilverklei kralen ??

Bericht door Krista » ma 04 okt 2010 18:36

Hoi hoi,

Ik heb begin dit jaar een workshop van 'n middag gedaan bij Atelier Gist van Margo Huisman. Koste €50,- en was een leuke kennismaking met het materiaal.
Je krijgt 10 gram klei waar je mee aan de slag gaat. Verbaasde me hoeveel je er nog van kunt maken met zo'n klein stukje!

Het leuke is dat je op een makkelijke manier sieraden/kralen kunt maken van edelmetaal zonder al dat zagen schuren vijlen zoals ik tijdens m'n opleiding Edelsmeden moest doen way back.

De klei moet gebakken worden op meer dan 700 graden dus je kunt daarvoor niet je gewone oven gebruiken. Een dergelijk oventje kost nieuw minimaal €700,-. Maar ik heb gehoord dat je 't eventueel ook in de vlam van je gasfornuis kunt afbakken.
Verder heb je spateltjes nodig, metalen en kunststof buisjes, evt een dremel hangmotor met polijstschijfjes, boortjes en freesjes etc voor de afwerking.

Op de website http://www.artclay.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je vast een hoop meer info vinden. Ook is er een boekje verkrijgbaar.

Succes!
Krista
glass is hot

Gesloten