Vragen over het werken met Fimo

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
The Princess Jewelry
Bead Discoverer
Contacteer:
Vragen over het werken met Fimo

Bericht door The Princess Jewelry » di 05 mei 2009 10:01

Ik ga nu ook beginnen met het maken van Fimo kralen. Toch heb ik nog wel wat vraagjes waar ik geen antwoord op kan vinden...

* Hoe kan ik stippen krijgen in een ronde Fimo kraal? Dus één kleur fimo met witte stippen bijvoorbeeld?

* Als ik twee losse delen aan elkaar wil maken, moet ik dan lijm gebruiken of kan ik ze gewoon bovenop elkaar drukken?

* Wat is nou de beste tip om Fimo kralen te bakken? (Ik heb een combi-magnetron, dus ook met oven-stand)
Afbeelding

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Re: Vragen over het werken met Fimo

Bericht door Lavilia » ma 11 mei 2009 12:23

http://polymergirls.forum2go.nl/ Dit is het klei forum, daar kun je al veel informatie vinden. voor je stipjes raad ik deze tutorial aan http://polymergirls.forum2go.nl/tutoria ... n-t79.html als je het op een ronde kraal doet plak je de stipjes erop en ga je de kraal net zo lang tussen je handen rollen tot je de naadjes niet meer voelt en ziet. Je kunt dingen gewoon op elkaar drukken (als het allebei fimo is) meestal blijft het dan voldoende zitten, je kunt ook fimo liquid gebruiken om dingen aan elkaar te plakken. Fimo bakken doe je in de oven stand op 130 graden, ik hoop je vragen beantwoord te hebben, en anders gil je maar
groetjes ikke
Afbeelding

Krijsje1
Bead Fan

Re: Vragen over het werken met Fimo

Bericht door Krijsje1 » ma 11 mei 2009 18:15

Wat ik ook deed (ook ergens gelezen had), toen ik beestjes e.d. modelleerde met fimo: De deeltjes opruwen op de plek waar ze op elkaar komen (voorzichtig natuurlijk) en dan tegen elkaar aan drukken. Werkt goed! Met kralen gebruik ik dat eigenlijk nooit. Als ik kleine versierinkjes op een kraal aanbreng, bijv. een caneplakje waarvan ik die op de kraal wil laten liggen druk ik die er gewoon voorzichtig op. Als je ook aflakt is dat een extra bescherming.
Veel succes!

Gesloten