Parels die niet "plakkerig" worden?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:
Parels die niet "plakkerig" worden?

Bericht door Sylvi@ » di 13 jan 2009 17:33

Hallo,

Parels zijn prachtige kralen. :D Nu heb ik al een aantal keren parels in creaties gebruikt. Maar wanneer ik zo'n ketting dan draag, gaat na één dag het glimmende kleurlaagje er al af. Er blijft dan een plakkerige kraal over, wat echt lelijk is. :cry:
Ik denk dat het met de zuurgraad van de huid te maken heeft. :mrgreen:
En niet alleen bij mij is het zo; sommigen die een parelketting hebben gekocht van mij kwamen met dezelfde klacht. Is het nu bij alle parels zo, of alleen bij de goedkope varianten? Wie kan mij tips geven over welke parels goed zijn?
Al vast bedankt!
Groetjes Sylvia :byebye

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Parels die niet "plakkerig" worden?

Bericht door Sandra » di 13 jan 2009 17:41

:doubt: goh vreemd, nog nooit van gehoord....ik denk dat het bij die van mij iig niet gebeurd, anders had ik vast al een klacht ontvangen. Heb zelf ook een paar sieraden van mijn parels en die zijn allemaal hetzelfde gebleven. Ik weet wel dat er sowieso verschillende kwaliteiten bestaan, je hebt namelijk soms dat het gewoon een laagje is, die je er zo af kan krabben, maar ik weet niet of dat vooral van vroeger is of dat het nog steeds voorkomt.

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Re: Parels die niet "plakkerig" worden?

Bericht door Sylvi@ » di 13 jan 2009 19:22

Sandra schreef::doubt: goh vreemd, nog nooit van gehoord....ik denk dat het bij die van mij iig niet gebeurd, anders had ik vast al een klacht ontvangen. Heb zelf ook een paar sieraden van mijn parels en die zijn allemaal hetzelfde gebleven. Ik weet wel dat er sowieso verschillende kwaliteiten bestaan, je hebt namelijk soms dat het gewoon een laagje is, die je er zo af kan krabben, maar ik weet niet of dat vooral van vroeger is of dat het nog steeds voorkomt.
Nee, zijn niet die van jou, dan had ik je wel een mailtje gestuurd :wink: .
Die heb ik nog niet geprobeerd. Het is inderdaad een laagje dat je er zo af kunt krabben.
Groetjes Sylvia :byebye

Krijsje1
Bead Fan
Berichten:316
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 02:08

Re: Parels die niet "plakkerig" worden?

Bericht door Krijsje1 » di 13 jan 2009 19:26

Heb je dezelfde soort parels gebruikt? Ik gebruik vooral voor kinderkettingen ook wel goedkope parels, maar die worden niet lelijk. Waar ik zelf wel last van heb is dat metalen onderdelen snel lelijk worden, maar dat ligt aan mij, niet aan het materiaal.

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Re: Parels die niet "plakkerig" worden?

Bericht door Sylvi@ » di 13 jan 2009 19:29

Het zijn volgens mij met name de goedkope parels. Het laatst heb ik de parels van de Xenos gebruikt......die werden heel lelijk...... :(
Ik heb een opdracht voor een paars/grijze parelketting.....dus heb nu bij jou besteld Sandra! :lol:
Groetjes Sylvia :byebye

Gesloten