Swarovski of Preciosa
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Wie heeft beide soorten kralen weleens naast elkaar kunnen houden en hoe komt Preciosa er vanaf in de vergelijking?
Prijs en vóórkomen?
Prijs en vóórkomen?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Contacteer:
Re: Swarovski of Preciosa
Kralen van preciosa ken ik niet maar wel de plaksteentjes.
De helderheid van het glas van Preciosa is net zo mooi als van Swarovski alleen de slijpvlakjes van Swarovski zijn wat fijner waardoor Swarovski mooier glanst. Preciosa is iets voordeliger en alleen een kenner ziet het verschil met Swarovski.
De helderheid van het glas van Preciosa is net zo mooi als van Swarovski alleen de slijpvlakjes van Swarovski zijn wat fijner waardoor Swarovski mooier glanst. Preciosa is iets voordeliger en alleen een kenner ziet het verschil met Swarovski.
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Dankjewel Monique. Dus wel het overwegen waard..... Hmmmmm.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Hmm dan moet ik een kenner zijn want ik vind het verschil het meer dan waard swarovski te kopen<
-
- Bead Reader
Hoi,
Ik verkoop zelf de Swarovski's, maar als je ze in het echt naast elkaar ziet vind ik dat je het verschil wel goed ziet.
Swarovski's hebben een mooiere glans, en door de randjes wat hierboven al getypt is, komt de glans nog mooier uit. De Preciosa vind ik wat doffer over komen, zeker als je ze op/aan sieraden gebruikt die je geregeld om/aan hebt.
Groetjes Karin
Ik verkoop zelf de Swarovski's, maar als je ze in het echt naast elkaar ziet vind ik dat je het verschil wel goed ziet.
Swarovski's hebben een mooiere glans, en door de randjes wat hierboven al getypt is, komt de glans nog mooier uit. De Preciosa vind ik wat doffer over komen, zeker als je ze op/aan sieraden gebruikt die je geregeld om/aan hebt.
Groetjes Karin
Laatst gewijzigd door Karin van den Broek op wo 10 sep 2008 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil.... 

Zo op het eerste gezicht lijkt er weinig verschil, maar er is toch echt wel kwaliteitsverschil.
Zeker als je het verwerkt in sieraden....
Kreeg afgelopen weekend een collier onder ogen waarin perciosa rijgstrass verwerkt zat, die waren helemaal mat uitgeslagen. Nu moet ik wel zeggen dat het collier al een jaar of 5 oud was, veel gedragen is, maar het laatste half jaar ergens aan een haakje is beland. Dan nog....met het poetsen met een zilverdoekje kreeg ik de kastjes weer mooi zilver, de bovenlaag van de strassjes wilde ook wel weer glimmen, maar de binnenkant bleef mat.
Ik kies voor Swarovski.
Zeker als je het verwerkt in sieraden....
Kreeg afgelopen weekend een collier onder ogen waarin perciosa rijgstrass verwerkt zat, die waren helemaal mat uitgeslagen. Nu moet ik wel zeggen dat het collier al een jaar of 5 oud was, veel gedragen is, maar het laatste half jaar ergens aan een haakje is beland. Dan nog....met het poetsen met een zilverdoekje kreeg ik de kastjes weer mooi zilver, de bovenlaag van de strassjes wilde ook wel weer glimmen, maar de binnenkant bleef mat.
Ik kies voor Swarovski.
Als U werk maakt van Uw hobby.