Glaskralen branden

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gebruikersavatar
Ines
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 09:53
Locatie:Mechelen
Glaskralen branden

Bericht door Ines » wo 27 feb 2008 08:00

Ik maak nu mijn kralen uit FIMO, maar was aan het denken om ook met glaskralen te beginnen. Maar is zo'n brander niet enorm duur??

Ines

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » wo 27 feb 2008 09:01

Ik ben zelf begonnen op een bouwmarktbrander. Die kosten rond de 30 / 50 euro. Het is wel belangrijk dat je een aantal veiligheidsdingen in gedachtenhoud, zoals een didymium veiligheidsbril.....Het is aan te raden wel een workshop te volgen, dan weet je ook al een beetje of je het wel echt leuk vind, en je leert meteen een boel basisdingen. Propaanbranders worden tweedehands nog wel eens op marktplaats aangeboden, en nieuw kosten ze zo'n 250 euro (ongeveer, afhankelijk van welke brander je kiest). Maar als je een workshop zou volgen kan degene bij wie je dat gaat doen je er ook een boel over vertellen als het goed is...
Het is in elk geval een erg leuke, verslavende bezigheid. Vooral verslavend, dus je bent bij deze gewaarschuwd!

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 27 feb 2008 09:15

ik ben begonnen met een starterspakket van bij San
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Dorith » wo 27 feb 2008 09:21

Hoi Ines!

Het is superleuk om je eigen kralen te branden! :) Zoals Talleke al zei zijn er wel een aantal zaken die je moet weten/leren.

Ik zou je willen aanraden een workshop te volgen. Je werkt met gas/ vuur dus het kan geen kwaad om goed op de hoogte te zijn hoe alles in zijn werk gaat. Van een workshop leer je heel veel! :wink: Verder heb je een ruimte nodig waar je goed kunt ventileren. Met behulp van open ramen of een afzuigkap zelfs!

En dan inderdaad het materiaal. Dat kost wat. Een basisbrander ongeveer rond de 250,- inderdaad. Je kunt ook eerst een bouwmarktbrander gebruiken. Heb ik zelf geen ervaring mee maar wat ik erover lees is dat niet alle kleuren glas mooi uit komen.

Als je meer info wilt mag je me wel pb-en hoor!
Het is een hele investering maar ook heeeel erg leuk! :D
Laatst gewijzigd door Dorith op wo 27 feb 2008 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Gebruikersavatar
Ines
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 09:53
Locatie:Mechelen

Bericht door Ines » wo 27 feb 2008 13:44

250 euro is wel wat te veel voor mij, ik ben nog maar 17 en ik heb dat niet echt liggen omdat ik ook geen zakgeld krijg...

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » wo 27 feb 2008 16:28

Het is ook een hoop geld hoor. Daarom is het juist ook verstandig om eerst een workshop te volgen zodat je zeker weet dat je het leuk vind. Ik heb overigens zelf geen workshop gevolgd, de meeste dingen heb ik via internet geleerd. Daardoor wel meer glas verspild dan ik gedaan zou hebben als ik wel een workshop gevolgd zou hebben. Ik vond 300 euro ook veel om ineens uit te geven, daarom ben ik met een bouwmarkt/hobbybrander begonnen, en drie kleuren glas. Ik denk dat de beginaanschaf voor mij toen rond de 60 euro in totaal was, had alleen geen beschermbril, dat is wel erg belabgrijk. Moet wel zeggen dat ik na een week al een propaanbrander had staan omdat ik het gewoon écht heel erg leuk vond :oops: :lol:

Gebruikersavatar
Ines
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 09:53
Locatie:Mechelen

Bericht door Ines » wo 27 feb 2008 19:48

Talleke schreef:Het is ook een hoop geld hoor. Daarom is het juist ook verstandig om eerst een workshop te volgen zodat je zeker weet dat je het leuk vind. Ik heb overigens zelf geen workshop gevolgd, de meeste dingen heb ik via internet geleerd. Daardoor wel meer glas verspild dan ik gedaan zou hebben als ik wel een workshop gevolgd zou hebben. Ik vond 300 euro ook veel om ineens uit te geven, daarom ben ik met een bouwmarkt/hobbybrander begonnen, en drie kleuren glas. Ik denk dat de beginaanschaf voor mij toen rond de 60 euro in totaal was, had alleen geen beschermbril, dat is wel erg belabgrijk. Moet wel zeggen dat ik na een week al een propaanbrander had staan omdat ik het gewoon écht heel erg leuk vond :oops: :lol:
Haha, maar ik ga toch nog even verder doen met mijn FIMO en als ik wat verkocht heb en geld genoeg heb ga ik mij eens een workshopje gaan volgen...

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » wo 27 feb 2008 20:07

Groot gelijk. En FIMO is ook erg leuk om te doen!

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » do 28 feb 2008 15:15

Er staat er nu 1 te koop op marktplaats een Conkinect misschien heb je daar wat aan.
Brand als sinds 1,5 jaar en haar eigen kraaltjes!

Gebruikersavatar
Ines
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 09:53
Locatie:Mechelen

Bericht door Ines » do 28 feb 2008 15:17

Ik ga nog eventjes wachten, want ik kan hem momenteel toch nog niet betalen...

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » do 28 feb 2008 15:19

Ok ik zag hem toevallig net staan dus dacht misschien is het toch wel wat voor je, SUCCES met de verkoop!
Brand als sinds 1,5 jaar en haar eigen kraaltjes!

Gebruikersavatar
Ines
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 09:53
Locatie:Mechelen

Bericht door Ines » do 28 feb 2008 15:22

Toch heel erg bedankt!

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » do 28 feb 2008 15:59

hoi Ines, ben het helemaal eens met Dorith, en als je nog niet genoeg geld hebt ga je er toch voor sparen, kun je een workshop volgen en het echt goed leren, kun je gelijk kijken of het je bevalt. Kralen branden is echt verslavend, dus als je er eenmaal aan begint...... :D
ps. Wanneer ben je jarig, iedereen lief aankijken....... :wink: :wink: :wink:
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
Ines
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 09:53
Locatie:Mechelen

Bericht door Ines » do 28 feb 2008 19:35

MMMM...dat laatste zal ik zeker onthouden...misschien kan ik wel iets loskrijgen van mijn vriendje... :lol:

Gebruikersavatar
nathje
Bead Starter
Berichten:71
Lid geworden op:wo 13 feb 2008 16:55
Locatie:Tongeren

Bericht door nathje » do 28 feb 2008 20:09

Ik zou er ook heel graag mee willen beginnen, al sinds ik zie wat ze er allemaal mee kunnen doen. Binnenkort wil ik ook ergens een workshop volgen, maar ik weet nog niet waar. Ik denk niet dat er hier in de buurt zo ergens iets is, mss in Hasselt of zo maar dan moet ik nog ff zoeken.
In elk geval kriebelt het bij mij ook om ermee te beginnen :wink:

Gesloten