HELP oven op 100 of 140 graden voor Fimo

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
willeke06
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:wo 03 jun 2009 10:22
Re: HELP oven op 100 of 140 graden voor Fimo

Bericht door willeke06 » ma 08 mar 2010 15:27

hoi,
mijn combi begint met een temperatuur van 150 graden dus ik bak mijn fimo kralen op 150 graden 7 minuten oznder voor verwarmen en als hij piept er ook gelijk uit halen. en ze zijn perfect!alleen kleine kralen doe ik minder lang en platte figuren doe ik ook minder lang!

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: HELP oven op 100 of 140 graden voor Fimo

Bericht door Amie » ma 08 mar 2010 16:46

Ik bak mijn kralen altijd op 120/125 graden en dan hetelucht oven, het voordeel van deze stand is dat de kralen dan van binnenuit hard worden, waardoor de kralen veel steviger zijn. Het laten schrikken van de kralen zorgt ervoor dat de kleuren beter naar voren komen en het doorzichtige klei ook beter doorschijnend wordt.
Nog iets anders, als je kralen te heet bakt komen er giftige gassen vrij en daarom wordt dit niet aangeraden. Het heeft verder niet te maken met het verbranden van de kralen, want dan moet je wel een stuk heter bakken. Met een gewone oven zou ik het bakken op 130 graden en dan dus voor de zekerheid even een thermometer kopen.
Groetjes Amie

Gesloten