Fimo twee keer bakken
Een tijdje geleden kwam ik op het forum tegen dat je Fimo, bij bepaalde technieken, twee keer moet afbakken.
Nu ben ik eigenlijk vreselijk benieuwd welke technieken dat zijn. Kan iemand me hiermee een eindje op weg helpen??
Nu ben ik eigenlijk vreselijk benieuwd welke technieken dat zijn. Kan iemand me hiermee een eindje op weg helpen??
The journey of a thousand miles begins with one step.
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Nou, volgens mij, heeft dat niet echt met een speciale manier te maken, maar meer met het feit dat je bepaalde kleuren niet door elkaar wilt hebben, bijvoorbeeld witte stippen op een zwarte kraal. Als je dus eerst de zwarte kraal maakt en afbakt en daarna de witte stippels vormt en met vloeibare klei, Fimo Liquid, op de kraal plakt, kun je het hele boeltje weer in de oven doen en nogmaals afbakken. Dan heb je een nette zwarte kraal met mooie witte stippen.
Even voor de duidelijkheid....ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb de methode toevallig ergens in mijn hoofd opgeslagen liggen.....niet dat ik verslaafd ben ofzo.....
Even voor de duidelijkheid....ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb de methode toevallig ergens in mijn hoofd opgeslagen liggen.....niet dat ik verslaafd ben ofzo.....

Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd, om eerst een kraal af te bakken en vervolgens de stippen of bloemen er op te maken.
Vond dit geen succes!
De ongebakken klei plakt nauwelijks op de afgebakken kraal.
Met fimo liquid heb ik nog geen ervaring.
Het lijkt mij een goede oplossing, ga ik binnenkort wel eens proberen..... (misschien ook verslaafd
)
Vond dit geen succes!
De ongebakken klei plakt nauwelijks op de afgebakken kraal.
Met fimo liquid heb ik nog geen ervaring.
Het lijkt mij een goede oplossing, ga ik binnenkort wel eens proberen..... (misschien ook verslaafd

-
- Bead Anonymous
- Contacteer:
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
volgens mij gebruiken ze dit ook voor het maken van zg cloisonnes van fimo: dan maak je de omlijning op een ondergrond, dat bak je af, en dan met verf de vakjes invullen, of met sterk verdunde fimo dmv fimo liquid. En dan weer bakken.
Ik heb zelf ook zo;n flesje liquid in huis, maar heb er nog niets mee gedaan.
Ik heb zelf ook zo;n flesje liquid in huis, maar heb er nog niets mee gedaan.
What's life whithout beads
Ik heb gisteren inderdaad geprobeerd om op al gebakken kralen met Fimo figuurtjes te plakken en het plakte dus voor geen meter.
Fimo Liquid heb ik ook al eens mee gewerkt maar vond het geen succes.
Wat ik me ook afvraag is of je al gelakte kralen nog een keer de oven in kunt stoppen? Weet alleen niet of er dan zodanig giftige dampen vrijkomen dat ik het niet zal overleven.
Er staat in ieder geval niets over op het flesje lak (waterbasis), dus heeft iemand hier ervaring mee (voor zover hij/zij het nog kan navertellen)?
Fimo Liquid heb ik ook al eens mee gewerkt maar vond het geen succes.
Wat ik me ook afvraag is of je al gelakte kralen nog een keer de oven in kunt stoppen? Weet alleen niet of er dan zodanig giftige dampen vrijkomen dat ik het niet zal overleven.
Er staat in ieder geval niets over op het flesje lak (waterbasis), dus heeft iemand hier ervaring mee (voor zover hij/zij het nog kan navertellen)?
The journey of a thousand miles begins with one step.
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik heb dat wel eens gedaan. Ik had toen een acryllak gebruikt eigenlijk om vloeren mee te beschermen. Ik heb het uitgeprobeerd op kralen die ik met perfect pearls bedekt had. Die laag slijt er anders af. Ik ben het ook ergens tegengekomen dat je de kralen dan nog een keer kunt bakken om de lak harder te maken (dacht ik). Ik heb het in elk geval geprobeerd onder het mom van: je moet alles een keer geprobeerd hebben. En het resultaat was goed. Niet dat je kon zien dat het beter was. Het was gewoon hetzelfde. Misschien dat je met dragen merkt dat de lak sterker is, dat weet ik niet. Ik vond het namelijk ook wel spannend en heb het dus toegepast op "mislukte"kralen.
Maar aangezien ik bijna alles schuur en polijst heb ik hier niet verder mee geexperimenteerd. Maar het kan dus wel. Je zou de oven geloof ik wel op 100 graden moeten zetten. Klein detail.

Maar aangezien ik bijna alles schuur en polijst heb ik hier niet verder mee geexperimenteerd. Maar het kan dus wel. Je zou de oven geloof ik wel op 100 graden moeten zetten. Klein detail.

Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.
- nienja
- Bead Fan
- Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!
kan best
hoi !! ja je kan je kralen best 2 of 3 keer afbakken , zoals ze bvalzeigden, omje kraal te versieren, metandere kleuren dotjes of zo, als je oude kralen hebt liggen moet je die wat afschuren, zodat de nieuwe laagklei ergoed op plakt of eventueel een beetje liquide gel , eert een klein beetje laten opdrogen:niet te lang , en dan de nieuwe laag klei erover!!
zo doen ze dat ook als je bv. een hanger wil maken met
verschillende textuur en vormen, snap je
maar steek ze niet in de oven als ze al gelakt zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
die acryllak voor vloeren (KLIR, of andere namen, ) dat mag zo dikwijls alsje maar wil!! maar weet van anderen die dat geprobeerd hebben dat dan je kralen een geurtje !!! hebben
nou het beste en probeermaar uit!!! ook gedaan !! nienja
zo doen ze dat ook als je bv. een hanger wil maken met
verschillende textuur en vormen, snap je
maar steek ze niet in de oven als ze al gelakt zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
die acryllak voor vloeren (KLIR, of andere namen, ) dat mag zo dikwijls alsje maar wil!! maar weet van anderen die dat geprobeerd hebben dat dan je kralen een geurtje !!! hebben
nou het beste en probeermaar uit!!! ook gedaan !! nienja
"ik werd deze morgen wakker met de zon in mijn gezicht en een licht briesje bracht bloemen mee binnen"
met deze uitspraak worden vele creatie's geboren!!!
met deze uitspraak worden vele creatie's geboren!!!