Afgeven Fimo

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Rizzie
Bead Starter
Contacteer:
Afgeven Fimo

Bericht door Rizzie » za 29 dec 2007 20:41

Hallo allemaal!
Na de enorm aanstekende verhalen en foto's van iedereen hier over Fimo ben ik er ook maar aan begonnen....
Nu heb ik zwarte en witte fimo aangeschaft en ben ik begonnen met rollen, mooie ronde (ja zowaar ronde) kralen.. Nu wil ik met wit beginnen maar zijn mijn handen natuurlijk hartstikke zwart!

Moet ik mijn handen nu elke keer wassen als ik met een andere kleur begin, of geeft het niet zo snel af aan de andere kleur?????

(nu natuurlijk wel voor de zekerheid gedaan, maar als je dat steeds moet doen, pfff :lol:)
Groetjes van Mariska!

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » za 29 dec 2007 20:51

Ik gebruik zelf altijd baby-doekjes voor mijn handen, hoef ik niet steeds naar de kraan te lopen,het is wel raadzaam je handen en attributen goed schoon te houden, want fimo geeft nu eenmaal af en het is niet leuk als je kraal vlekt (zeker met wit!)
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Jocelynn
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » za 29 dec 2007 20:54

Euh... is het niet handiger om eerst met de lichte kleuren te beginnen en daarna pas met de donkere??
The journey of a thousand miles begins with one step.

Rizzie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Rizzie » za 29 dec 2007 21:07

Haha ja, maar ik wilde zwarte kralen maken met witte stipjes/streepjes/noem maar op! En dan zul je toch op een gegeven moment de witte klei vast moeten houden na zwart :wink:

Ga ze nu in de oven gooien! Ben erg benieuwd...
Groetjes van Mariska!

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » za 29 dec 2007 21:08

ik heb (ook) een pakje make-up verwijder doekjes bij me liggen, zo kan ik elke keer als ik rode/zwarte of bruine handen heb even snel mn handen afvegen! (en ook een voordeel: je haalt meteen weer de kleine 'stofjes' van je handen af die dus zo niet in de klei kunnen gaan zitten!)

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 30 dec 2007 06:00

ik "vreet" vochtige schoonmaakdoekjes....babydoekjes.
Die leg ik altijd binnen handbereik.
Niet alleen zwart geeft af....moet je eens rood in de handen nemen...of donkerblauw.
Ik poets continue mijn handen bij het wisselen van een donkere naar een lichte kleur...en al helemaal als ik wit gebruik.
Als je zwarte ralen wilt met iets erop....rol dan eerst een partij zwarte basis kralen, maak dan je handen schoon en ga dan alles vormen en rollen van wit.
En dan leg ik het meestal even in de koelkast...dan worden de delen net iets harder, en dan geeft het iets minder af als je voorzichtig het wit op het zwart rolt.
What's life whithout beads

Kaatje Kraal
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » zo 30 dec 2007 09:59

BABYDOEKJES!!! (van het kruidvat...)
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

LadyBird
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door LadyBird » zo 06 jan 2008 13:42

Als je de zwarte basiskralen éérst maakt (en bakt), kun je daarna probleemloos, en vlekloos, de witte accentjes op de kralen aanbrengen.

Het nadeel is dat je ze dan twee keer moet bakken, maar dan heb je in ieder geval wel ècht witte accentjes op de kralen.

Rizzie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Rizzie » zo 06 jan 2008 21:09

Ow kan dat ook???? Dat wist ik niet!!!
Dus je kan technisch gezien de kralen 2 keer bakken???
Nou dat is weer heel wat nieuwe info voor mij!
Ik denk dat ik toch maar eens een boekje Fimo voor Dummies aan moet schaffen --> daar zullen vast meer van dit soort weetjes in staan!

Heb net bij mijn vriend zijn oma een klein oventje gestolen :wink:, nog even een thermometertje en dan kunnen we weer helemaal aan de knutselen!!!

De babydoekjes zijn inmiddels al aangeschaft! Bedankt voor de tips!
Groetjes van Mariska!

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 06 jan 2008 21:30

Het houdt alleen niet zo goed als je rauwe klei op gebakken klei wilt plakken. daar zal je even een handigheidje mee moeten krijgen. ik zelf gebruik er vloeibare klei voor.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten