Buiten branden&Volcano
Hallo
Ik zou graag beginnen met glaskralen branden.Vermits ik niet veel geld wil uitgeven in het begin zou ik het met een soldeerbrander willen doen.Ik ga wel eerst een workshop volgen.
Nu is mijn vraag is het veiliger en raadzaam om (bij mooi weer uiteraard) buiten te zitten.
Mijn man en ik zijn nogal bang voor het brandgevaar.
Mvg Rita
Ik zou graag beginnen met glaskralen branden.Vermits ik niet veel geld wil uitgeven in het begin zou ik het met een soldeerbrander willen doen.Ik ga wel eerst een workshop volgen.
Nu is mijn vraag is het veiliger en raadzaam om (bij mooi weer uiteraard) buiten te zitten.
Mijn man en ik zijn nogal bang voor het brandgevaar.
Mvg Rita
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Bedankt. Het is allemaal nog heel nieuw.Ik wil ook eerst na de workshop met een eenvoudige soldeerbrander werken om eerst even te zien of ik er wil mee doorgaan.
Ik wil geen grote uitgaven doen voor ik zeker ben er meer mee te doen. Ik weet niet hoe het in Nederland is,maar volgens mij is verkopen in België niet zo simpel. Ik doe af en toe wel mee aan een kerstmarktje,maar dat is het dan ook.
Ik heb ook nog vele andere hobby's en het loopt vlug op.
Dus zuinige tips voor een beginner zijn altijd welkom.Natuurlijk wel met de veiligheid voorop.
Mvg Rita
Ik wil geen grote uitgaven doen voor ik zeker ben er meer mee te doen. Ik weet niet hoe het in Nederland is,maar volgens mij is verkopen in België niet zo simpel. Ik doe af en toe wel mee aan een kerstmarktje,maar dat is het dan ook.
Ik heb ook nog vele andere hobby's en het loopt vlug op.
Dus zuinige tips voor een beginner zijn altijd welkom.Natuurlijk wel met de veiligheid voorop.
Mvg Rita
Glaskralen branden is een dure hobby.
En goede bril die je zeker moet hebben ook al ga je branden op een
hobby brander kost al gauw 40 euro.
Buiten branden is bijna niet te doen. Als het mooi weer is en de zon
schijnt dan zie je je vlam niet. En als er maar een klein briesje staat
dan gaat je vlam wapperen. En dit heeft het gevolg dat je kraal eerder zal knappen.
Je kan ook eens op dit forum gaan kijken.
http://glashobby.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En goede bril die je zeker moet hebben ook al ga je branden op een
hobby brander kost al gauw 40 euro.
Buiten branden is bijna niet te doen. Als het mooi weer is en de zon
schijnt dan zie je je vlam niet. En als er maar een klein briesje staat
dan gaat je vlam wapperen. En dit heeft het gevolg dat je kraal eerder zal knappen.
Je kan ook eens op dit forum gaan kijken.
http://glashobby.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta
Groetjes Gitta
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Mijn moeder en ik hebben inderdaad allebei een scherm. We hebben het nog niet kunnen testen. Ik niet omdat ik een superklein balkon heb waarop ik niet kan zitten, en mijn moeder niet omdat ze al maanden last van haar handen en polsen heeft. En ik heb geen gelegenheid gehad om bij mijn ouders in de tuin te gaan testen. Maar het scherm is hoog en breed genoeg om achter te branden en om de wind tegen te houden.
Maar nog even een opmerking voor Rita: als je alleen maar gaat branden voor de verkoop dan kan je er beter niet aan beginnen. Je moet branden omdat je dat leuk vindt, níet omdat je iets wilt verkopen. Want dat kan heel erg moeilijk zijn. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 3 euro al erg veel geld voor een kraal, en beseffen niet hoeveel werk en tijd er in 1 kraal zit. Ik ben soms een half uur tot een uur met een kraal bezig, afhankelijk van hoe moeilijk de kraal is en hoe groot hij is. Als ik bijvoorbeeld voor een ingewikkelde kraal waar ik bijna een uur over heb gedaan en waar dure kleuren glas in zitten 7,50 vraag, dan vind ik dat zelf niet veel. Maar er zijn weinig mensen die dat er voor willen betalen. Dus je moet je echt niet rijk rekenen als je gaat branden, want het duurt èrg lang voordat je al je investeringen hebt terug verdiend. (Lang verhaal maar goed bedoeld advies.)
Maar nog even een opmerking voor Rita: als je alleen maar gaat branden voor de verkoop dan kan je er beter niet aan beginnen. Je moet branden omdat je dat leuk vindt, níet omdat je iets wilt verkopen. Want dat kan heel erg moeilijk zijn. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 3 euro al erg veel geld voor een kraal, en beseffen niet hoeveel werk en tijd er in 1 kraal zit. Ik ben soms een half uur tot een uur met een kraal bezig, afhankelijk van hoe moeilijk de kraal is en hoe groot hij is. Als ik bijvoorbeeld voor een ingewikkelde kraal waar ik bijna een uur over heb gedaan en waar dure kleuren glas in zitten 7,50 vraag, dan vind ik dat zelf niet veel. Maar er zijn weinig mensen die dat er voor willen betalen. Dus je moet je echt niet rijk rekenen als je gaat branden, want het duurt èrg lang voordat je al je investeringen hebt terug verdiend. (Lang verhaal maar goed bedoeld advies.)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
- Bead Monster
- Contacteer:
- Bead Monster
- Contacteer:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... eken&gbv=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
Bedankt voor jullie reakties. Ik heb gisteren besloten de volcano aan te schaffen.Nu wachten tot ik hem kan gaan afhalen.Binnen 2 weken kan ik pas beginnen,want ga eerst nog even naar Schotland.
Misschien zie ik daar ook wel glaskralen.
Ik moet ook nog gas en een branddeken aanschaffen.
Ik denk dat ik de microbe te pakken heb.
Groetjes Rita
Misschien zie ik daar ook wel glaskralen.
Ik moet ook nog gas en een branddeken aanschaffen.
Ik denk dat ik de microbe te pakken heb.
Groetjes Rita
- MiekeN
- Bead Designer
- Contacteer:
Aha... ik gebruik dat ding in de keuken om mijn eiwit af te fikken en mijn brullende creme. OK... weer iets geleerd, dank je!La Bigiotteria di Esther schreef:http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... eken&gbv=2

MiekeN