Fimo: Welke kleur is jullie favoriet om mee te werken?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten

Fimo: welke kleur is jullie favoriete om mee te werken?

blauw-tinten
11
31%
wit
5
14%
transparant
5
14%
zilver
2
6%
zwart
2
6%
rood-tinten
1
3%
groen-tinten
4
11%
bruin-tinten
4
11%
overig....
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:
Fimo: Welke kleur is jullie favoriet om mee te werken?

Bericht door Kaatje Kraal » wo 14 mar 2007 21:17

Hallo allemaal,
zelf vind ik het vrij lastig om leuke fimo-kleuren voor kralen te kiezen. Ik grijp makkelijk naar de voor mij "bekende" kleuren. Maar nu wil ik toch eens iets anders proberen. Vandaar deze poll. Natuurlijk hoop ik ook dat jullie even wat schrijven over mogelijke kleurencombinaties. Alvast bedankt!

Zelf vind ik blauw-tinten heel prettig om mee te werken. Enne...wit en transparant vind ik heel erg mooi, maar heel moeilijk te verwerken. Ik krijg ze nooit "schoon" verwerkt. Altijd wel wat pluisjes ofzo erin, hoe klein dan ook.
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 14 mar 2007 23:16

Hahahaaha hier hebben wij het over gehad toen je hier bij mij thuis was ;)
moeilijk he om buiten je compfy zone te gaan werken.
Probeer gewoon kleuren te pakken die je nooit zou nemen en probeer het eerst met een klein stukje.

Ik probeer in alle kleuren te werken. Maar paars is mijn compfy kleur en daar voel ik me het fijnst bij, maar turquoise/aqua en roze doen het ook altijd goed. Transparant is eigenlijk geen kleur en zou je niet in het rijtje moeten hebben :)
We gaan nu op mijn kleiforum een swap doen met kleurencombi's misschien is het wat voor jou ook?
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » do 15 mar 2007 06:29

ik heb wit aangeklikt...ik vreet wit...
Ik gebruik verder alle kleuren behalve geel...tenzij ik oranje moet hebben.
Het is niet zo moeilijk om eens iets ander te proberen; neem bv een kleur die je normaal nooit neemt en ga hier dan eens 3 tinten van maken...van licht naar donker, door puur te mengen met wit....zo vind ik heel zachtoranje met fel-oranje en aqua erg leuk.
rood-roze hetzelfde.
blauw kan je alle kanten mee op vind ik; zowel met bruin, met groene tinten, met oranje....maar ik gebruik alleen bijna nooit de kleuren zo uit het pakje...altijd meng ik er wel wat doorheen om net een afwijkende tint te krijgen. Turquoise fimo vind ik mooi, maar soms net iets te fel...dus hup..beetje wit erdoor....of een klein beetje groen voor een meer een zeekleurtje...
Door kleine stukjes te gaan mengen, ontdek ik vaak de leukste nieuwe tintjes. dan hou ik wel kleurpotloden en papier bij de hand en noteer in kleur de combi die ik maak....zo weet ik weer hoe ik aan een bepaalde kleur ben gekomen.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
EstherH
Bead Starter
Berichten:94
Lid geworden op:do 08 dec 2005 14:18
Locatie:Heteren

Bericht door EstherH » do 15 mar 2007 10:27

Ik heb zwart gestemd, maar ik heb deze week roze kralen gemaakt en ik moet zeggen dat ik dat toch ook erg geslaagd vindt.

Gebruikersavatar
Inekes
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 08:40
Locatie:Drenthe (noord)
Contacteer:

blauw

Bericht door Inekes » do 15 mar 2007 17:00

Ik vooral blauw, mijn lievelingskleur. Maar eigenlijk ook rood in alle varianten (van oranje tot roze) vind ik mooi. Wit is een basiskleur, die gebruik ik wel vaak.
Ik heb deze week een viscane gemaakt, oranjerode vis (skinnerblend) in marmerzee in kleuren aqua, blauw en zeegroen... ik vind de combinatie prachtig geworden (kleur), los van de grappige afbeelding.

Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » do 15 mar 2007 22:25

Ik vind het vooral leuk om te mengen, gebruik vaak wit en ja eigenlijk wel alle kleuren. :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
kadya
Bead Fan
Berichten:337
Lid geworden op:zo 21 jan 2007 22:29
Locatie:Baarn
Contacteer:

Bericht door kadya » do 15 mar 2007 23:49

Eigenlijk net hoe mijn gevoel is die dag, wit en transparant gebruik ik zowiezo heel veel.
Meestal pakte ik in het begin de wat gangbare kleuren, maar nu wil ik ook wel weer eens wat anders maken dan de "zoete" kraaltjes.
Beetje bruin, creme, zwart of grijs rood en blauw...... :?
IK WEET HET DUS NIET.... ALLE KLEUREN... !!!!:P

Gesloten