fimo gebakken met kunststof
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik was weer eens eigenwijs....ik maakte een hanger vandaag, mooi groot en rond en daarin heb ik onderdelen van drukknopen in geduwd in de vorm van een bloem...die drukknoppen hadden een inleg van een parelmoer steentje van kunststof.
Heb dit gewoon gebakken; op 130 graden, niet voorverwarmd, 20 minuten de oven in.
ennnnn...het ging goed....niks gebeurd met het kunststof. Boel afgelakt, helemaal goed geworden...als de batterijen van de camera weer zijn opgeladen, maak ik er een foto van om hier te laten zien.
Dus ga dat nu vaker doen, gewoon cabuchons eens gaan combineren met fimo klei.
Heb dit gewoon gebakken; op 130 graden, niet voorverwarmd, 20 minuten de oven in.
ennnnn...het ging goed....niks gebeurd met het kunststof. Boel afgelakt, helemaal goed geworden...als de batterijen van de camera weer zijn opgeladen, maak ik er een foto van om hier te laten zien.
Dus ga dat nu vaker doen, gewoon cabuchons eens gaan combineren met fimo klei.
What's life whithout beads
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
ik durfde geen half uur met dat kunststof...maar met 20 min was het ook goed....ik heb de boel gecheckt...alles was goed hard geworden.
ja living on the edge...ach af en toe heb je van die dagen dat je eigenwijs bent en zelf wel eens wilt zien of iets echt niet kan.
Ik denk wel dat het er aan ligt wat voor kunststof het is.
Ik ben zelf werkzaam met o.a. kunststoffen en ik weet dat bepaalde kunststofsoorten zelfs in een oven kunnen.
Wie weet waren mijn parelmoer stukjes wel verbrand of gesmolten bij een half uur.....
ja living on the edge...ach af en toe heb je van die dagen dat je eigenwijs bent en zelf wel eens wilt zien of iets echt niet kan.
Ik denk wel dat het er aan ligt wat voor kunststof het is.
Ik ben zelf werkzaam met o.a. kunststoffen en ik weet dat bepaalde kunststofsoorten zelfs in een oven kunnen.
Wie weet waren mijn parelmoer stukjes wel verbrand of gesmolten bij een half uur.....
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Toch beter maar oppassen Vicky. Je weet nooit wat voor luchtjes erbij vrij komen
Ik ben wat dat betrefd liever veilig bezig. ik ben veel te bang dat ik me papegaai ermee vermoord
Plus je moet je klei wel goed laten afbakken. ookal lijkt het nu misschien hard genoeg na een poosje kan het zomaar breken als het niet goed gebakken is 
Ben wel benieuwd naar de foto.

Ben wel benieuwd naar de foto.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
je hebt op zich gelijk hoor ria...alleen was er op dat moment verder niemand thuis en ik heb in de buurt van de oven gezeten....voor het geval dat.
Maar het kunststof is zelfs niet eens zacht geworden...niet verkleurd, gewoon niks.
ik heb de ketting toch niet voor verkoop gemaakt...dus mocht het kapot gaan, is er nog geen mens overboord.
Maar het kunststof is zelfs niet eens zacht geworden...niet verkleurd, gewoon niks.
ik heb de ketting toch niet voor verkoop gemaakt...dus mocht het kapot gaan, is er nog geen mens overboord.
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Ik ben altijd zo'n chickenshit met dat soort dingen 
Heel lang geleden toen ik pas draakjes maakte gebruikte ik acryl oogjes voor de draakjes en bakte ik de klei buiten op het balkon
toen bakte ik tot 120 graden en ik lekker duur draakjes verkopen naar amerika en pats boem alles pleurde uitelkaar en brak af
was dure les voor mij. Toen ben ik maar overgestapt op dure glasoogjes 

Heel lang geleden toen ik pas draakjes maakte gebruikte ik acryl oogjes voor de draakjes en bakte ik de klei buiten op het balkon

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Ik gebruik ook wel eens kleine kunststof onderdeeltjes die ik in de Fimo druk. De Fimo bak ik dan gewoon 30 minuten af (soms ook 35 minuten zelfs) op 140 graden.
Máár, ik heb hier wel een andere totaal 'gebruiksaanwijzing' bij.
Ik druk het kunststof deeltje in de Fimo en haal het er dan gelijk ook weer uit. Dan zit de afdruk in de Fimo en kan ik het gewoon gaan afbakken. Ná het bakken -en afkoelen- plak ik het onderdeeltje dan in de eerder gemaakte afdruk.
Vervolgens lak ik het geheel af met Fimoglanslak.
Máár, ik heb hier wel een andere totaal 'gebruiksaanwijzing' bij.
Ik druk het kunststof deeltje in de Fimo en haal het er dan gelijk ook weer uit. Dan zit de afdruk in de Fimo en kan ik het gewoon gaan afbakken. Ná het bakken -en afkoelen- plak ik het onderdeeltje dan in de eerder gemaakte afdruk.
Vervolgens lak ik het geheel af met Fimoglanslak.