Lakken fimo kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:
Lakken fimo kralen

Bericht door Melanie » ma 25 dec 2006 13:43

Hoe doen jullie de fimokralen lakken? Als ze een klein gat hebben zitten ze meestal strak aan een sateprikker of kettelstift, maar ik ben nu bezig met kralen met een groot gat en die roetsen alle kanten op met lakken.

En zou het droogproces van de lak versneld kunnen worden met een föhn?
Groetjes, Melanie

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: Lakken fimo kralen

Bericht door Kraaltjes » ma 25 dec 2006 14:38

Ik heb gemerkt dat als ik ze laat zitten aan een breinaald bv waar ze eerst ook opzaten tijdens het bakken, de naald "vies" word.
Dus tegenwoordig doe ik elke kraal apart op een sateprikker (wij hebben er thuis wel 4 verschillende soorten) die groter is dat die gebruikte met bakken.
Als er een groot gat hebben, doe ik er twee sateprikkers in duwen. Ik doe ze trouwens daarna prikken om een stuk piepschuim :) .
Ik denk dat je het droogproces er niet mee kan versnellen, daarbei is mijn fimo lak al naar 20 min "droog" dus kan ik ze verwerken. Uitgehard geloof ik pas na 24 uur maar als ik haast heb gebruik ik ze soms al naar 20 min.
:engel: Groetjes Eveline

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » ma 25 dec 2006 16:40

Ik heb een tijdje terug eens echt dikke houten sate prikkers gevonden...dus bij grote gaten duw ik ze daarop en steek ik ze ook in een halve piepschuim bol.
Ik denk dat als je een fohn gebruikt, dat misschien het wel sneller droogt, maar misschien niet gelijkmatig...vaak als iets weer te snel droogt dan droogt het vaak juist niet mooi op...althans dat is met verf vaak zo en ik kan me voorstellen dat dat misschien ook wel met lak dan zo is.
What's life whithout beads

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » ma 25 dec 2006 23:20

vicky stellwag schreef:Ik heb een tijdje terug eens echt dikke houten sate prikkers gevonden...dus bij grote gaten duw ik ze daarop en steek ik ze ook in een halve piepschuim bol.
Ik denk dat als je een fohn gebruikt, dat misschien het wel sneller droogt, maar misschien niet gelijkmatig...vaak als iets weer te snel droogt dan droogt het vaak juist niet mooi op...althans dat is met verf vaak zo en ik kan me voorstellen dat dat misschien ook wel met lak dan zo is.
dat met die piepschuim snap ik niet zo goed, ik kan me er geen voorstelling bij maken :oops: :oops:, erg he :oops: . Hebben jullie misschien een foto?

En dat het met de föhn misschien minder mooi opdroogt, ben ik ook bang voor, maar ik ga het eens uitproberen op een lelijke mislukte kraal :wink: .
Groetjes, Melanie

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » di 26 dec 2006 07:36

de kraal klem je op de sateprikker en die prikker duw je in een halve piepschuimbol
Dan heb je je handen vrij en de kraal rust nergens tegenaan, en zo kan je eenvoudig lakken.

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » di 26 dec 2006 10:57

oh aha zo. Heb ik alleen een probleem met mijn kralen, want die hebben een heel groot gat en die blijven niet steken :( .
Groetjes, Melanie

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » di 26 dec 2006 12:12

dan zou je wat alu folie om een sateprikker kunnen doen zodat de kraal niet naar beneden valt.

Zus
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Zus » di 26 dec 2006 12:14

Of je gebruikt een blok oase die je op de kant zet en dan de prikkers eraan de zijkant insteekt, dat ze dus horizontaal zitten. Ik doe dat ook met de kralen als er een te groot gat in zit.
Groetjes, Zus

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » di 26 dec 2006 12:16

Deze tips heb ik echt wat aan, dank jullie wel! :D
Groetjes, Melanie

MiekeN
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door MiekeN » di 23 jan 2007 21:54

... en volgende keer niet de appelboor gebruiken om gaten in je kralen te boren!
*plaag

MiekeN

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » wo 24 jan 2007 14:17

MiekeN :lol: :lol: :lol: :lol: ik zag het voor me !!

is een sateprikker hetzelfde als een "tandenstoker" ?? of is dit een satestokje ??
Groetjes,
Linda

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 24 jan 2007 14:36

sateprikker is de lange versie van de tandenstoker :lol: :twisted: :twisted:
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Joska
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Joska » di 06 mar 2007 08:57

Beetje laat maar wie weet heeft een ander er wat aan... bij grotere gaten doe ik de kraal eerst op een satehstokje en dan aan de onderkant een cocktail prikker erbij, gaat ie ook nergens heen!
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen!

Annelies1958
Bead Dreamer

Bericht door Annelies1958 » do 22 mar 2007 13:04

Als nieuweling zie ik dit draadje nu pas ....

Je kan bij tuincentra ook stokjes kopen die ze bij plantjes zetten om ze overeind te houden. Allerlei diktes, te vinden bij de tuinafdeling.
Groetjes, Annelies

Gesloten