Lakken fimo kralen
Hoe doen jullie de fimokralen lakken? Als ze een klein gat hebben zitten ze meestal strak aan een sateprikker of kettelstift, maar ik ben nu bezig met kralen met een groot gat en die roetsen alle kanten op met lakken.
En zou het droogproces van de lak versneld kunnen worden met een föhn?
En zou het droogproces van de lak versneld kunnen worden met een föhn?
Groetjes, Melanie
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Re: Lakken fimo kralen
Ik heb gemerkt dat als ik ze laat zitten aan een breinaald bv waar ze eerst ook opzaten tijdens het bakken, de naald "vies" word.
Dus tegenwoordig doe ik elke kraal apart op een sateprikker (wij hebben er thuis wel 4 verschillende soorten) die groter is dat die gebruikte met bakken.
Als er een groot gat hebben, doe ik er twee sateprikkers in duwen. Ik doe ze trouwens daarna prikken om een stuk piepschuim
.
Ik denk dat je het droogproces er niet mee kan versnellen, daarbei is mijn fimo lak al naar 20 min "droog" dus kan ik ze verwerken. Uitgehard geloof ik pas na 24 uur maar als ik haast heb gebruik ik ze soms al naar 20 min.
Dus tegenwoordig doe ik elke kraal apart op een sateprikker (wij hebben er thuis wel 4 verschillende soorten) die groter is dat die gebruikte met bakken.
Als er een groot gat hebben, doe ik er twee sateprikkers in duwen. Ik doe ze trouwens daarna prikken om een stuk piepschuim

Ik denk dat je het droogproces er niet mee kan versnellen, daarbei is mijn fimo lak al naar 20 min "droog" dus kan ik ze verwerken. Uitgehard geloof ik pas na 24 uur maar als ik haast heb gebruik ik ze soms al naar 20 min.

-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik heb een tijdje terug eens echt dikke houten sate prikkers gevonden...dus bij grote gaten duw ik ze daarop en steek ik ze ook in een halve piepschuim bol.
Ik denk dat als je een fohn gebruikt, dat misschien het wel sneller droogt, maar misschien niet gelijkmatig...vaak als iets weer te snel droogt dan droogt het vaak juist niet mooi op...althans dat is met verf vaak zo en ik kan me voorstellen dat dat misschien ook wel met lak dan zo is.
Ik denk dat als je een fohn gebruikt, dat misschien het wel sneller droogt, maar misschien niet gelijkmatig...vaak als iets weer te snel droogt dan droogt het vaak juist niet mooi op...althans dat is met verf vaak zo en ik kan me voorstellen dat dat misschien ook wel met lak dan zo is.
What's life whithout beads
dat met die piepschuim snap ik niet zo goed, ik kan me er geen voorstelling bij makenvicky stellwag schreef:Ik heb een tijdje terug eens echt dikke houten sate prikkers gevonden...dus bij grote gaten duw ik ze daarop en steek ik ze ook in een halve piepschuim bol.

En dat het met de föhn misschien minder mooi opdroogt, ben ik ook bang voor, maar ik ga het eens uitproberen op een lelijke mislukte kraal

Groetjes, Melanie
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
- Annelies1958
- Bead Dreamer