Ruimertje?! voor kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
sijtje
Ruimertje?! voor kralen

Bericht door sijtje » ma 06 nov 2006 09:31

hoi! weet iemand waar je een ruimertje (om gaten in kralen groter te maken) kunt kopen, en wat kost dat ongeveer? en voor welk soort kralen kun je dat gevruiken? ook bv voor zoetwaterpareltjes? groetjes!!

Iloontje
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 09:05
Locatie:Haalderen
Contacteer:

Bericht door Iloontje » ma 06 nov 2006 12:10

http://www.ozizo.com heeft ze, ze staan onder de afdeling tools, displays & boeken. Bij de omschrijving staat het volgende:
Dit handige stuk gereedschap kun je gebruiken om de gaatjes in de kralen schoon te maken van beadrelease (het witte poeder dat je vaak aan de binnenkant van glaskralen vindt). Velen hebben al gemerkt als je dit poeder verwijdert dat dan bijvoorbeeld het waxkoord wel door de kraal past. Ook heel handig bij houten kralen om oneffenheden mee weg te steken. Gaatjes maken in fimokralen (als die nog niet gebakken zijn), etc

Ik heb zelf geen ervaring met dit gereedschap, maar het lijkt me zeker handig! Hopelijk kun je hier wat mee.
Afbeelding

Groetjes, Ilona

sijtje

Bericht door sijtje » ma 06 nov 2006 12:16

super! dank je!

Kini
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 13 nov 2005 14:19

Bericht door Kini » ma 06 nov 2006 15:25

Weet je wat dan net zo makkelijk is (en waarschijnlijk goedkoper)? Naar je gereedschapswinkel gaan en het allerkleinste boordje vragen wat ze hebben. Heb het zelf ook, kostte me geloof ik 25 cent en werkt prima :)

sijtje

Bericht door sijtje » ma 06 nov 2006 15:56

super! goed idee, ik heb gekeken op de andere site, en das meer een soort priem, niet echt een boor...

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » ma 06 nov 2006 16:31

bij de kralendoos verkopen ze die ook :wink:
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

sijtje

Bericht door sijtje » ma 06 nov 2006 16:50

wat goed dat je zoveel bent afgevallen!! gefeliciteerd! hoe heb je dat gedaan?? ik moet ook... maar t lukt niet!

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » ma 06 nov 2006 16:59

sijtje schreef:wat goed dat je zoveel bent afgevallen!! gefeliciteerd! hoe heb je dat gedaan?? ik moet ook... maar t lukt niet!
Even offtopic maar ik ben 22 kilo afgevallen in 1 jaar tijd met accupunctuur. Als je meer info wenst weet je me te vinden :D
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 06 nov 2006 17:08

Bij http://www.kralenshop.com" onclick="window.open(this.href);return false; hebben ze ook setjes. Ik geloof dat ik een keertje gelezen heb dat het niet kan met zoetwaterparels omdat die te zacht zijn. Maar dat was op het andere forum als ik het me nog goed herrinner (http://www.sieradenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

sijtje

Bericht door sijtje » ma 06 nov 2006 17:47

iedereen, hartsikke bedankt voor alle tips! ik kan aan de gang! enne, wat de zoetwaterpareltjes betreft, lijkt mij stug dat ze te zacht zijn, die ik heb zijn echt heel erg hard... ik ga t proberen met een ruimertje, en ik laat t weten!!

Gesloten