wat voor ondergrond voor het uitrollen van fimo?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:
wat voor ondergrond voor het uitrollen van fimo?

Bericht door vicky stellwag » wo 01 nov 2006 15:11

Ik heb op dit moment mijn eerste fimo kralen in de oven liggen en ik vind het nog allemaal doodeng en hoop op een goed resultaat.
Waar ik mee zit is welke ondergrond ik moet gebruiken om de fi,o goed dun en plat uit te rollen...ik heb geen pastamachine, dus ik doe het met een deegroller.
Wat wat is nu het beste om eronder te leggen zodat de fimo niet blijft kleven en ik het dus niet meer mooi strak op kan rollen, omdat ik de boel lostrekt van de ondergrond.
Wat gebruiken jullie nu precies als ondergrond.
groetjes
vicky
What's life whithout beads

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 01 nov 2006 15:25

Op de workshop bij Ria gebruikte ik een geglazuurd tegeltje.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » wo 01 nov 2006 15:58

Ik gebruik tot op heden een glasplaat waarover ik aluminiumfolie heb gevouwen :D
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 01 nov 2006 16:02

Dat is een goeie ja, alu folie er omheen, daar had ik nog niet aangedacht.
Overigens...ik heb net mijn eerste kralen uit de oven gehaald, en ik mag niet klagen geloof ik over mijn eerste resultaat.....bruine kralen met erin een bloemtje in zachtgoud met bruine randjes en klein zwart hartje. Nou zijn ze niet helemaal perfect getekend zeg maar, maaarrrr...ze zijn rond en egaal, het gaatje is mooi, en de kleuren zijn mooi geworden.
Zal mijn mams over 2 weken eens verrassen met eigen gemaakte kralen op haar verjaardag.
Nu afkoelen...en dan maar voorzichtig opschuren en lakken...ze kunnen toch nu alleen nog maar mooier worden.

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » wo 01 nov 2006 16:11

vicky stellwag schreef:Dat is een goeie ja, alu folie er omheen, daar had ik nog niet aangedacht.
Overigens...ik heb net mijn eerste kralen uit de oven gehaald, en ik mag niet klagen geloof ik over mijn eerste resultaat.....bruine kralen met erin een bloemtje in zachtgoud met bruine randjes en klein zwart hartje. Nou zijn ze niet helemaal perfect getekend zeg maar, maaarrrr...ze zijn rond en egaal, het gaatje is mooi, en de kleuren zijn mooi geworden.
Zal mijn mams over 2 weken eens verrassen met eigen gemaakte kralen op haar verjaardag.
Nu afkoelen...en dan maar voorzichtig opschuren en lakken...ze kunnen toch nu alleen nog maar mooier worden.

heeeeeeej super joh!!!! zien zien zien! Heb je die bloemetjes ook zelf gemaakt?

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 01 nov 2006 16:20

Je kan alu folie gebruiken erover heen of huishoudfolie alleen dat moet je niet te lang erop laten zitten want de klei heeft een chemische reaktie op de meeste huishoudfolies ;) Een tegeltje of glasplaat werkt over het algemeen het fijnste.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 01 nov 2006 17:24

Jawel, ik heb de bloemetjes ook zelf gemaakt...uiteindelijkzijn het meer abstracte klavertjes geworden, maar toch zijn ze wel mooi om te zien, vind ik zelf.
Voor een eerste keer vind ik het zelf niet slecht.
Ik wil ze eerst echt helemaal af hebben en dus ook gelakt en dan zal ik er een foto van maken.
Vanavond heb ik lekker tijd voor mezelf, en dan ga ik maar lekker kneden en rollen, snijden, vormen....dit is echt leuk om te doen.

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » wo 01 nov 2006 17:34

DMBijoux schreef:Je kan alu folie gebruiken erover heen of huishoudfolie alleen dat moet je niet te lang erop laten zitten want de klei heeft een chemische reaktie op de meeste huishoudfolies ;) Een tegeltje of glasplaat werkt over het algemeen het fijnste.
is het "erg" als er op mijn glasplaats hobbeltjes zitten, hij is dus niet helemaal glad?

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » wo 01 nov 2006 17:40

milebla schreef:
DMBijoux schreef:Je kan alu folie gebruiken erover heen of huishoudfolie alleen dat moet je niet te lang erop laten zitten want de klei heeft een chemische reaktie op de meeste huishoudfolies ;) Een tegeltje of glasplaat werkt over het algemeen het fijnste.
is het "erg" als er op mijn glasplaats hobbeltjes zitten, hij is dus niet helemaal glad?
als je er dan iets op gaat uitrollen krijg je de print van jou glasplaat op jou plat gerolde fimo :roll:

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 01 nov 2006 18:01

ik gebruik altijd een grote glazen snijplank, waaronder ik een a4'tje heb geplakt met vierkante hokjes (centimeters) echt ideaal! zo heb je altijd even grote kralen :D
Groetjes Christa

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 01 nov 2006 19:34

Ik weet niet of je een glashandel in de buurt heb :)ik woon nu nog boven een glashandel en heb ze speciaal glazen plaatjes laten maken voor mijn workshops. Want met de snijplanken is het inderdaad niet altijd even handig ;) sommige hebben bobbeltjes de mijne had een soort nerfjes erin en dat was geen gezicht in mijn klei :)

groetjes Ria

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 01 nov 2006 19:39

Ik heb een glazen snijplank, maar die gebruik ik nu op zijn kop...de onderkant is namenlijk echt helemaal glad.
Specifiek glasplaatjes laten maken, lijkt me ook niet zo goedkoop, en dan krijg je toch van die scherpe randen aan het glas?
Dan zou ik wellicht eerder nog een oude spiegel of zo gebruiken.
Ik heb mij kralen inmiddels geschuurd, heel licht maar en gelakt...ik heb gelijk mijn moeder gebeld, moest het gewoon vertellen, ben er gewoon wel trots op.
Gebeurd me niet echt vaak dat in keer iets wil lukken
Ik ga zo lekker nog kralen maken met bloemetjes.
En dan stop ik maar even voordat mijn man zich verwaarloosd gaat voelen.....hihi

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 01 nov 2006 20:45

Tuurlijk is dat niet scherp en zeker niet duur hoor. Was voor 6 plankjes rond de 15 euro kwijt geslepen en al en het is ook niet superdun glas.

Veel succes met je kralen.

groetjes Ria

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » wo 01 nov 2006 20:53

is een kleine spiegel eventueel ook een optie?

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » do 02 nov 2006 20:09

ik doe het op tegeltjes maar heb pas een plaatje gehad van m'n pa van roestvrijstaal en is zo vak als het maar kan maar jah dan moet je wel z'n handige vader hebben :lol: :wink: :lol:

groetjes sharon

Gesloten