hotfix en flatback

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:
hotfix en flatback

Bericht door Romantica » di 31 okt 2006 20:53

Let op, ik zal wel nu een hele domme vraag stellen. Maar wat is het verschil tussen flatback en hotfix? Ze zijn allebei plat dat weet, maar verder? Heeft hotfix soms een speciaal laagje zodat je het makkelijk kan opstrijken? Flatback kan je toch met strasslijm plakken in bijv. hangers? En hotfix niet?
:oops:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » di 31 okt 2006 21:44

hotfix daar zit aan de achterkant een lijmlaagje die door verwarming zacht wordt en dan kun je ze overal in of op plakken,ook kun je ze gewoon met strasslijm plakken,flatback zijn dezelfde steentjes alleen dan zonder lijm op de achterkant.

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » di 31 okt 2006 22:01

Britt schreef:hotfix daar zit aan de achterkant een lijmlaagje die door verwarming zacht wordt en dan kun je ze overal in of op plakken,ook kun je ze gewoon met strasslijm plakken,flatback zijn dezelfde steentjes alleen dan zonder lijm op de achterkant.
Aha, dus als ik hotfix bestel zit ik altijd goed toch? Kan ik 2 kanten mee uit. Bedankt voor je antwoord. :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
klaasje
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:za 29 jul 2006 13:34

Bericht door klaasje » di 31 okt 2006 22:32

zou ik niet te snel mee zijn, de lijm die op hotfix zit is nl echt bestemd voor op textiel. op papier etc blijft het niet goed zitten (heb 1 maal op mijn mobiel geprobeerd, lagen er zo vanaf). dus ook voor hotfix steentjes geldt (wat mij betreft dan) dat je gewoon ook strass lijm moet gebruiken als je ze ergens anders op gebruikt!

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » di 31 okt 2006 23:12

klaasje schreef:zou ik niet te snel mee zijn, de lijm die op hotfix zit is nl echt bestemd voor op textiel. op papier etc blijft het niet goed zitten (heb 1 maal op mijn mobiel geprobeerd, lagen er zo vanaf). dus ook voor hotfix steentjes geldt (wat mij betreft dan) dat je gewoon ook strass lijm moet gebruiken als je ze ergens anders op gebruikt!
Mijn bedoeling is is dus dat ik 1 soort steentje voor 2 dingen kan gebruiken. En op textiel en op metalen hangers, dus met strasslijm. Dus dat ik niet allebei hoef te kopen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
klaasje
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:za 29 jul 2006 13:34

Bericht door klaasje » di 31 okt 2006 23:13

nee, dan klopt hij idd helemaal.
(als je nog hotfix steentjes zoekt, ik heb hier nog een goot aantal liggen, misschien dat ik je verder kan helpen, stuur me maar een pb)

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 01 nov 2006 05:59

Inge, misschien werkt strasslijm niet samen met de hotfixlijm en laten je steentjes snel los? Ik weet het niet hoor, maar het zou kunnen. Als ik jou was zou ik dat eerst navragen voordat je hotfix gaat kopen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » wo 01 nov 2006 08:05

Ik denk dat het dan ligt aan wat voor papier je gebruikt,ik heb net allemaal kerstboompjes gemaakt van hotfix spul,en ze zitten er echt goed op vast op het papier.
:D zal toch niet dat als ze verzonden zijn dat ze dan eraf liggen bij de ontvanger ? krijgen ze een leuke kaart hahaha een lege kaart met losse hotfix spul in de envelop hahaha. :D

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 01 nov 2006 13:59

La Bigiotteria di Esther schreef:Inge, misschien werkt strasslijm niet samen met de hotfixlijm en laten je steentjes snel los? Ik weet het niet hoor, maar het zou kunnen. Als ik jou was zou ik dat eerst navragen voordat je hotfix gaat kopen.

Ik zal het eens navragen en anders koop ik beide soorten wel. Geld genoeg, haha. :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 01 nov 2006 16:02

Voor de hotfix steentjes heb je een speciale applicator, ik weet alleen niet of je die persé nodig hebt, of dat het ook gewoon met een strijkbout kan.

Gebruikersavatar
klaasje
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:za 29 jul 2006 13:34

Bericht door klaasje » wo 01 nov 2006 16:56

voor op kleding kan je het ook met een gewone strijkbout doen. zou eventueel zelfs met een (schoon) lijmpistool kunnen, als je een klein beetje langer ervoor uittrekt.

kralennanda
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 21 okt 2006 17:25
Locatie:spijkenisse

Bericht door kralennanda » wo 01 nov 2006 21:15

ow dat is wel leuk strass op kleding

ik ga eens op zoek waar ze dat hebben,
maar volgens mij weet ik al waar ik moet zijn,
ze zei al zoiets toen ik swarovski bij haar kocht

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » do 02 nov 2006 11:12

Ik heb het even nagevraagd en op de hotfix steentjes kan je gewoon strass-of sieradenlijm gebruiken. Dus als je het op je kleding wilt hebben gebruik je bijv. de hotfix-applicator of strijkbout en wil je het lijmen in een metalen hanger dan gebruik je dus de lijm.

Wat mij betreft mag het nu ook gesloten worden. :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 25 nov 2006 23:30

Topic heropend en een duwtje omhoog gegeven voor Johan :wink:
~Audrey~

Gesloten