Gaatjes boren in kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:
Gaatjes boren in kralen

Bericht door Kraaltjes » di 31 okt 2006 18:23

:D Heb kleine plastice "diamantjes" en wou daar gisteren met me hobbymachine/dremel een gaatje in boren. :roll: En dat ging niet zo goed :lol:
Had beter moeten weten maar toch even geprobeert, gewoon het dingentje los op de tafel gelegt. Maar dat werd een gevaarlijke boel.
Nou deed me vader opperen dat ik z'on bankschoef moest gebruiken. Maar beschadigt dat de kralen niet met dicht draaien? Heb liever een andere oplossing als die er is natuurlijk anders moet ik steeds naar de schuur als ik een gaatje wil boren(daar staat onze grote bankschroef). Want mijn volgende project moet ik aardig wat "plakjes" cane gaatjes in boren. :wink:

Dus mijn vraag is hoe boren jullie gaatjes in kleine kralen?

Groetjes Eveline
:engel: Groetjes Eveline

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » di 31 okt 2006 19:08

doe je toch gewoon stof tussen de kraal en die bankschroef zodat het beschermt word.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 31 okt 2006 19:10

Blijft ie dat nog steeds goed zitten? :wink: Moet zeggen dat is wel een slimme oplossing

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 31 okt 2006 20:09

Je moet gewoon een kleine bankschroef kopen en daar dan voorzichtig je kraal tussen knijpen. Ik heb nog nooit geen wondjes aan de kralen opgelopen ermee. HEt is wel heel gevaarlijk om de kraal in je hand te houden. Want ze schieten als kogels door de kamer ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

margaret
Bead Interested

Bericht door margaret » di 31 okt 2006 20:35

je kan de kraal ook in een stuk klei duwen
een kralenfreak!!

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 31 okt 2006 22:16

DMBijoux schreef:Je moet gewoon een kleine bankschroef kopen en daar dan voorzichtig je kraal tussen knijpen. Ik heb nog nooit geen wondjes aan de kralen opgelopen ermee. HEt is wel heel gevaarlijk om de kraal in je hand te houden. Want ze schieten als kogels door de kamer ;)
Bestaan die? Die lijken me wel erg handig, zijn ze erg duur en waar kan ik z'on ding kopen? :lol: Gisteren al gemerkt hoe plastic dingetjes snel tegen muren kunnen vliegen

@margaret dat lijkt me ook wel het proberen waard :D

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 31 okt 2006 22:20

Erwin had er eentje staan tussen zijn gereedschap en die heb ik gejat ;) Dus ze bestaan wel! Het is een klein ding wat je kan gebruiken bij een kolomboormachine (grote staande boormachine) geloof ik dat het heet,
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 31 okt 2006 22:22

DMBijoux schreef:Erwin had er eentje staan tussen zijn gereedschap en die heb ik gejat ;) Dus ze bestaan wel! Het is een klein ding wat je kan gebruiken bij een kolomboormachine (grote staande boormachine) geloof ik dat het heet,
Waarom heeft mijn paps dat nou niet :lol: zal binnekort wel eens kijken bij de bouwmarkt. Z'on groot staande ding hebben wij ook alleen daar zit helemaal iets omheen gebouwd ofzo :wink: we hebben alleen z'on grote bankschoef.

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

2,5 euro

Bericht door dolfijn » di 21 nov 2006 11:06

Ja, dat heb je goed gezien ...mooi prijsje hé? Ik heb ze gevonden in van die bakken die in een doe-het-zelf zaak staan. Je hebt zo van die bakken met alles aan 2,5 of 5 of 7,5 euro ....daar zaten er zo vele in , rood van kleur en héél schattig zo die kleintjes.

Maar ik heb er ook ééntje van Lidl, die is wat groter maar kan door een bal onderaan in allerlei houdingen gebruikt worden wat ik persoonlijk wel handig vind. De bovenkant is volledig afgedekt met een rubber die er eventueel ook af kan . Heel goed en maar 9 euro.

Gesloten