glaskralen maken in Doesburg

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
nathalie_25
Bead Designer
Contacteer:
glaskralen maken in Doesburg

Bericht door nathalie_25 » ma 17 jul 2006 00:35

Gisteren was ik in Doesburg en vanaf september kan je daar ook een workshop glaskralen maken volgen. Het kost 85 euro en het duurt van 9 tot 5, inclusief lunch en drinken.
Is volgens mij niet duur? Je mag net zoveel kralen maken als je wilt en kunt in die tijd en alle technieken toepassen die je wilt, voor zover je het kan natuurlijk. De meneer die het geeft liet gisteren errrrrg leuke dingen zien dus ik denk dat ik het maar een keertje ga doen!

De winkel/het atelier heeft nog geen site maar komt op het pleintje naast de mosterfabriek, voor wie er bekend is.

(voor wie denkt, huh, ze woont toch in Alkmaar? mijn schoonouders wonen in Doesburg dus kom er geregeld ;))

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 17 jul 2006 06:30

Als je echt een hele goede workshop wilt volgen dan moet je bij Jan Hein van Stiphout in Tilburg gaan.
Bij veel glaskralenmaakworkshops ligt de nadruk op véél kralen maken, bij hem leer je in 2 dagen alles wat je moet weten voor een perfecte basiskraal, èn basistechnieken voor het versieren van de kraal. Niet goedkoop, maar daar leer je ècht hoe glas werkt.
Bij andere workshops maak je leuke kralen maar omdat je de techniek niet goed beheerst is het moeilijk om ze daarna nog een keer te maken. Bij Jan Hein ligt de nadruk van de workshop op techniek. Over de andere workshops die ik heb gevolgd ben ik ook erg tevreden, maar hij is (wat mij betreft) echt de beste leraar. En nee, ik krijg (helaas) geen provisie :lol: .
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

nathalie_25
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » ma 17 jul 2006 07:32

Ik ga er thuis toch niks mee doen voorlopig dus het gaat mij er nu om om een leuke dag te hebben gezellig met m'n vriendin :).
Maar bedankt voor de tip, ik zal het onthouden als ik er wel ooit thuis mee verder wil en ik hier niet genoeg aan heb!

Gesloten