Oogjes buigen???? HELLUP
H? hallo allemaal,
Ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van sieraden en ben nu begonnen met kettelen.
E?n van de vele tips die ik hier heb gelezen is om zilverdraad van 0,8 mm te kopen en zelf kettelstiften te maken.
Maar nu mijn probleem: Ik maak oogjes met een rondbektang, maar krijg geen superronde oogjes!!
Heeft iemand voor mij DE TIP?
Ik hoor het graag.
Groetjes Marion
Ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van sieraden en ben nu begonnen met kettelen.
E?n van de vele tips die ik hier heb gelezen is om zilverdraad van 0,8 mm te kopen en zelf kettelstiften te maken.
Maar nu mijn probleem: Ik maak oogjes met een rondbektang, maar krijg geen superronde oogjes!!
Heeft iemand voor mij DE TIP?
Ik hoor het graag.
Groetjes Marion
Ik blijf kralen halen.......
- sharon
- Bead Intelligent
- Contacteer:
een tip, om een mooi rondje te maken moet je een soort vraagteken maken. dat gaat als volgt, je buigt een rondje als het rondje dan goed gesloten is buig je aan de onderkant het rondje iets terug. zodat je het uiteinde van het rondje weer boven het stokje heb. zo heb je dus zeg maar een soort vraagteken, snap je het, ik ben namelijk nooit zo heel goed in uitleggen 
ik moet nodig mijn instructie pagina wijzigen, want er is een handige truc.
je buigt een cirkel helemaal naar links (of rechts, wat je maar wil) en vervolgens buig je die naar het midden. je kan duidelijke tekeningen daarover vinden op http://www.jewelry-tools.com/WJU/techni ... p/pg03.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . succes!
PS: en tis vooral veel oefenen, net zoals schrijven. als kind schreef je niet meteen mooi, en nu gaat het vanzelf.
je buigt een cirkel helemaal naar links (of rechts, wat je maar wil) en vervolgens buig je die naar het midden. je kan duidelijke tekeningen daarover vinden op http://www.jewelry-tools.com/WJU/techni ... p/pg03.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . succes!
PS: en tis vooral veel oefenen, net zoals schrijven. als kind schreef je niet meteen mooi, en nu gaat het vanzelf.
- Victoria
- Bead Professional
- Contacteer:
ja zo doe ik het nou ook sandra
dat is handig, had ik in het begin ook wel kunnen gebruiken. Maar net wat sandra zegt, je wordt er gedreven in. Eerst zat ik een paar avonden op 1 ketting. Nu maak ik er 3 in 1 avond. Dus 
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)
- Victoria
- Bead Professional
- Contacteer:
heb ik een site opgegevenMarion schreef:Aha, ik snap het!!! Bij mijn zien de rondjes er zo uit zoals op de site die Victoria aangaf (dus voordat ze teruggebogen zijn).
Vanavond heb ik een sieradenparty, dus ik kan niet oefenen, maarja morgen is er weer een dag!
Allemaal bedankt he!
Groetjes Marion
maar jaaaaa, yw Marion, wat ben ik toch goed he
Groetjes Victoria,
Ooooooh....foutje van mijn kant! Alsnog bedankt Sandra, voor de goede tip......
Groetjes Marion
Groetjes Marion
Victoria schreef:heb ik een site opgegevenMarion schreef:Aha, ik snap het!!! Bij mijn zien de rondjes er zo uit zoals op de site die Victoria aangaf (dus voordat ze teruggebogen zijn).
Vanavond heb ik een sieradenparty, dus ik kan niet oefenen, maarja morgen is er weer een dag!
Allemaal bedankt he!
Groetjes Marionik dacht sandra
![]()
maar jaaaaa, yw Marion, wat ben ik toch goed he![]()
Ik blijf kralen halen.......