afwerken 'eigen' kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
irene
Bead Discoverer
afwerken 'eigen' kralen

Bericht door irene » za 15 nov 2003 13:43

Hallooooooo,
ik ben even de weg kwijt,
een zelfgemaakte en afgebakken kraal:
moet je die nu 1700x schuren en polijsten of moet je hem 'aflakken' of allebei?????????
Want dat schuren lijkt me nogal een klus en ik heb net een pastamachine maar om nou meteen zo'n trommel te kopen om te schuren..........

wie weet het???

groetel
irene
:lol:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: afwerken 'eigen' kralen

Bericht door Sandra » za 15 nov 2003 14:05

ikzelf heb nog nooit kralen gemaakt, maar ik ken verschillende mensen die het wel graag maken. er zijn allerlei mogelijkheden:
- helemaal niet lakken, het kan mat ook mooi zijn
- alleen lakken
- of voor de perfectionistische: schuren. sommigen vinden het dan mooi genoeg, anderen willen het dan ook nog lakken.

dus tis maar net wat je zelf mooi vind en hoeveel werk je ervoor over hebt....nadeel van lakken is overigens dat het na verloop van tijd los laat (geloof na 1 jaar ofzo? weet niet meer, heb het alleen keer gelezen op het forum), net zoals nagellak er niet altijd mooi op blijft.

maar goed, tis dus maar net hoeveel tijd je er voor over heb. ;)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 16 nov 2003 10:02

het ligt er helemaal aan wat je zelf wilt doen! Ik Schuur mijn kralen zowel met de hand als met de trommel en wel om 2 redenen IK vindt het zelf mooier! En 2 Mijn Amerikaanse klanten verwachten dat omdat ze er ook meer voor betalen! Dus dan kan ik het niet maken om een kralen set met vingerafdrukken te sturen denk ik?? Dan zou ik snel mijn eigen reputatie naar de maan helpen ;)

Wat houdt het schuren etc nu in??
als je zelf maar enkele kraaltjes maakt 10 ofzo dan kan je het beste met d ehand schuren ga je praten over duizenden kralen per week dan zou ik een trommel aanraden want dat scheelt dan gewoon heel erg veel werk!

Als je gaat schuren met de hand dan koop je bij de automaterialen winkel waterproof schuurpapier in 400-600-800-1000 grit en ga je de kralen met het schuurpapier nat schuren dus je maakt beide nat de kraal en papier. Tot je tevreden bent met de gladheid van je kraal. Ga je met de trommel schuren dan ga je de binnenkant van je trommel bekleden met schuurpapier en knip je een velletje in kleine stukjes en die doe je dan met je kralen in het trommeltje, een beetje water erbij en een beetje vaatwasmiddel poeder. en dan zet je hem aan op 400grit voor minstends 6 uur, dan de 600 grit dan de 800 grit dan de 1000 grit en meestal de 1200 grit als laatste je ziet dus daar gaat een berg tijd in zitten!! en je moet je zelf afvragen of je die tijd erin wil hebben zitten?? en als je dat niet wilt dan zal je dus een kraal kunnen aflakken?? IK lak niet zo graag alhoewel het heel erg mooi eruit ziet nu ik die sculpey lak een paar keer heb gebruikt voor iemand anders. Ik zelf vindt het mooier om na de hele partij geschuurt te hebben om dan de kralen te polijsten. dan gaan ze glimmen als stenen of glas en dat is wat de kralen dan bijzonder mooi maakt!! maar dat verklaart misschien wel waarom ik een setje kralen verkoop voor 8,95 terwijl een ander er net 3 euro voor rekent??? er zit meer liefde werk oud papier in ;) en is dat het waard moet je je afvragen???? voor jezelf??
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten