Kralen van fimo

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
irene
Bead Discoverer
Kralen van fimo

Bericht door irene » wo 12 nov 2003 17:10

Hallo, ik heb van de week een beetje zitten knoeien met fimo om kralen te maken, dit was best leuk,
is daar een boekje van met wat voor kralen je kan maken van fimo, ik ben nog zo beginner dat ik niet verder kom dan rond met gat erin, maar je schijnt hele leuke dingen te kunnen met fimo.

Wie weet dit??
groetel
irene
:lol:

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 12 nov 2003 17:13

Ik heb zelf van de week voor mijn verjaardag een doeboekjes gehad, dat is zo'n klein vierkant boekje en dat heet Mille Fiori. Dat gaat over kralen maken van klei. Ik vind het een heel leuk boekje met goede uitleg. helaas is het wel een ouder boekje en hebben ze het vaak niet meer in winkels. mijn moeder van wie ik het boekje gehad heeft, liep er eigenlijk per ongeluk tegen aan. Dus mijn tip hou je ogen open wie weet kom je ook wel zo'n boekje tegen!

irene
Bead Discoverer

Bericht door irene » wo 12 nov 2003 17:38

zal ik zeker doen
groetl
irene

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » wo 12 nov 2003 20:06

http://www.polymerclaycentral.com/beginner1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en op
http://www.dragonmagic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ( de site van ria)
staan enkele voorbeelden.

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » do 13 nov 2003 13:26

ik heb ook ooit een kralen van fimo gemaakt.
Had er veel werk ingestopt, maar met het bakken is iets mis gelopen:
helemaal zwart
Ik had nochtans de verpakking goed gelezen.
Op hoeveel graden bakken jullie je kralen en hoe lang?
Groetjes
Lady_Violet

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » do 13 nov 2003 17:22

ik bak ze op 140 graden en dan 40 a 45 minuten, hangt een beetje van de kleur klei af, lichte kleuren veranderen eerder van kleur! dit werkt bij mij prima maar misschien hebben andere een andere ervaring!

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 14 nov 2003 14:00

Iedere oven is verschillend want ik kan ze echt niet op 140 graden 40 minuten bakken want dan zijn ze pikzwart. ik bak 30 minuten op 100 graden. Je moet er gewoon even bij blijven en in de gaten houden, als je eenmaal weet hoeveel graden en minuten dan hoef je er niet meer op te letten.
Veel liefs,
Marlies

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » vr 14 nov 2003 16:19

tja het probleem bij mijn oventje is dat daar geen graden opstaan.
Het is dus zo'n beetje gokken naar de graden.
Maar ik geef niet op, als ik nog eens tijd heb ga ik weer nieuwe kralen maken.
Groetjes
Lady_Violet

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 14 nov 2003 19:36

Ik verplaats dit onderwerp naar kralen

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 01 mar 2004 13:01

Hallo,

ook ik heb een vraagje over klei.. Maar dan wel in die zeg maar kant en klare rolletjes.. en als je daar een plak afsnijd zie je een mooi patroon .. gaatje erdoor en je hebt een hele leuke hanger..
Ik zocht dit al een tijdje en zag een maandje terug ofzo op marktplaats iemand die dit aanbood een hele doos en iets van 40 pakjes.. ik helemaal blij!! en mailen.. ze had geen reactie gehad nog.. Dus ik zou maar een prijs noemen.. dat deed ik en ik zei maar als dat te weinig is (weet ik veel heb geen verstand van dat spul) dan hoor ik het wel he? ik wil het echt graag hebben... Dus zij mailde terug van nou nee daar doe ik het niet voor maar voor ... mag je het hebben.. dus ik terug mailen Ok! .... Is een deal.. Krijg ik meer als een week later pas een mailtje terug... er had iemand iets meer geboden en dus kreeg die het!!! Ik ben er echt een week boos om geweest.... Ik had dat bedrag er ook best voor willen betalen... maja ze had gewoon een bedrag meteen moeten noemen..

Helaas dat ben ik dus misgelopen..
EN nu zoek ik nog steeds die klei... Wie weet waar je daar goedkoop aan kan komen.. ik heb 1 site gevonden 2 euro per rolletje... maar waren allemaal uitverkocht.. dat schiet niet op..

Bedankt alvast voor antwoord!

Groetjes Eelke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 01 mar 2004 13:16

Email mij maar Eelke :) Er staat uitverkocht omdat ik ze meemoest nemen naar de beurs!Tenminste ik neem aan dat je mijn site bedoelde? DragonMagic. Maar ik ga snel de site updaten en dan staat het er weer vol mee ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten