Kwaliteit Swarovski kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
M@non
Bead Interested
Contacteer:
Kwaliteit Swarovski kralen

Bericht door M@non » vr 07 okt 2005 06:16

Ik ben nog niet zo lang bezig met kralen, dus ik speur heel internet (en de forums hier) af naar informatie. Bij mijn zoektocht naar betaalbare Swarovski kralen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij beads.cdragon.com.
Deze site is ook een aantal keer op één van de forums hier aangeraden.

Ik zag dat de winkel achter deze site uit Hong Kong komt.
En nou ben ik benieuwd hoe Swarovski kralen (die dacht ik uit Oostenrijk komen) nou in Hong Kong terecht komen.
Worden ze soms ter plaatse (na)gemaakt?
China heeft nou niet echt een goede reputatie en maakt alles na wat los en vast zit. Tot en met een certificaat van echtheid aan toe!

Weet iemand hier meer van?

Groetjes van Manon

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 07 okt 2005 06:56

Als het echte Swarovski is dan is het gewoon geïmporteerd vanuit Oostenrijk, lijkt mij. :wink: Net zoals het bijvoorbeeld in Amerika, Frankrijk, België en hier terecht komt.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » vr 07 okt 2005 09:01

Het zijn in ieder geal prachtige kralen of ze nu nep zijn of echt, ik bestel er zeer regelmatig.

M@non
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door M@non » vr 07 okt 2005 10:02

Dan moet ik het maar gewoon vertrouwen, nietwaar?

't Is gewoon zo'n gek idee, kralen uit Oostenrijk via Hong Kong naar Nederland laten sturen...
En daarnaast nog de kopieerkunst van de Chinezen, (bijna) niet van echt te onderscheiden.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Manon

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » vr 07 okt 2005 10:12

tis een goeie kwaliteit hoor
betwijfel of het echt echt is
het kras niet ze zeggen dat het dan echt is :)
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 07 okt 2005 10:15

Ik ben er ook huiverig voor hoor.

Ik verkoop mijn crea's ook en als ik het verkoop voor Swarovski, wil ik ook graag dat het Swarovski is.

Je hebt ook nog een tsjechische nep-variant, maar die is voor ons zelfs duidelijk te onderscheiden. Je ziet het gelijk aan de zuiverheid en aan de facetten.

De neppers uit de Aziatische landen wordt al moeilijker. Het loodgehalte ligt iets lager, maar dat is vor ons met het blote oog natuurlijk niet waar te nemen. Soms is het te zien aan de facetten, maar meestal aan de kleur. Maar dan moet te wel weer beschikken over materiaal waar je het mee kan vergelijken natuurlijk, want dat gaat dan meestal om fracties.

Ik heb destijds ook getwijfeld aan de shops waar ik meestal bestel en ik heb gevraagd of zij mij iets konden leveren dat ik er wel vanuit kon gaan dat ik geen nep kocht (en verkocht!)
Ik heb dus van die mini-catalogjes mee gestuurd gekregen van swarovski. Nu zegt dat ook niet alles, maar een shop die nep verkoopt, zal deze catalogusjes waarschijnlijk niet hebben :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » vr 07 okt 2005 10:17

kheb hier wat zakjes ervan liggen
kan de kralen wel fotograveren as je dat wilt ?
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » vr 07 okt 2005 10:32

Ik denk dat het kristal over ter wereld gemaakt wordt, vast ook in Azië, onder auspiciën van Swarovski.
Swarovski is erg kritisch op het gebruik van het logo, als wederverkoper mag je die niet zomaar gebruiken. En aangezien Dragonbeads die wel hanteert, denk ik toch dat het the real thing is. Ik heb er geregeld besteld en kan geen enkel onderscheid ontdekken met elders gekochte swarovski, precies dezelfde reflecteringen. Dat verschil zie je wel heel duidelijk met de tsjechische namaak.
Kralen make the world go round!

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » vr 07 okt 2005 11:55

Ik vraag me eigenlijk af of het wel de moeite loont om swarovski kralen na te maken. De kosten zitten denk ik niet zozeer in de grondstof, maar meer in de manier van slijpen. En als je dat op dezelfde manier wil doen, om een soortgelijk kraaltje te krijgen, dan zit je toch op diezelfde hoge produktiekosten. En de kralen van anybeads zijn echt heel mooi, ik zie ook geen verschil met swarovski's die ik ergens anders heb besteld.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 07 okt 2005 12:20

En de kosten zitten ook voornamelijk in de duur van het productieproces van bepaalde kleuren.

Het geld niet voor allen kleuren, maar veel kleuren komen tot stand door toevoeging van bepaalde mineralen/metalen die een andere kleur weer absorberen, daardoor onstaat er dus een kleur.

Zoals iedereen wel zal weten worden de 3 kleuren rood, blauw en geel als je ze als lichtbundel op een muur projecteerd, wit.
De kleuren absorberen elkaar (om het zo maar even te zeggen, weet het niet anders uit te leggen), waardoor er dus geen kleur overblijft.

Iedereen weet dat kristal alles met het invallen van licht en kleuren te maken heeft. Door hiermee te spelen, kun je dus kleuren creeëren, maar daar gaat een heel nauwkeurig en precies proces aan vooraf.

Ik denk ook niet dat de neppers hetzelfde proces volgen zoals swarovski dat doet en dat verklaart ook de kleurverschillen die bij de neppers kunnen voorkomen. Een andere partij heeft waarschijnlijk ook een net iets ander 'verfbad' gehad.

Ik ken 2 sites waar ze tsjechische en chines kristallen verkopen, maar tussen die nagemaakte kristallen kom ik dus niet de 'moeilijke' kleuren tegen zoals Silk, Golden Shadow, Vitrail enz. enz. Waarschijnlijk dus omdat die niet op een 'goedkope' manier zijn na te maken.

M@non
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door M@non » za 08 okt 2005 09:23

Dus als ze silk, vitrail of golden shadow aanbieden, dan zit het dus waarschijnlijk wel goed.
Ik ga het gelijk opschrijven en controleren.

Manon.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 08 okt 2005 09:37

dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat je dat wel een beetje als richtlijn kan gebruiken.
En ook de shops die heel snel die nieuwe kleuren te koop aanbieden als er een nieuwe kleur of kraal uitkomt van Swarovski.

Je hebt nu de nieuwe kleuren, zoals Crystal Copper en de nieuwe vormen zoals de Helix, het vlindertje en het bloemetje

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » za 08 okt 2005 10:55

cdragon heeft ook silk ab, lijkt me heel mooi :(L) en heb ze gisteren besteld :D

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 09 okt 2005 00:11

Cdragon/Anybeads is toch wel echte Swarovski???????

Lieve groet van Fairy

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » zo 09 okt 2005 10:54

ja denk ik wel. En anders zijn het heel goede kopieën :roll: Rosaline en gewoon alle kleuren zijn hetzelfde als in de winkel en daar in die winkel hebben ze ook de fabrieksvepakkingen. Lijkt me dus wel echt bij cdragon.... 8)

Gesloten