tri-bead-roller / Ria, waar zit je?? vervolg; dremel ?
Ik heb vandaag zo'n Tri-bead-roller aangeschaft. Superleuk voor het maken van kralen. Maar nu de gaatjes nog!!! En juist nu is Ria op vakantie, help, wie heeft er nog meer verstand van? Als ik de kralen gemaakt heb, verpest ik ze weer op het moment dat ik er een gaatje in wil maken, ze vervormen dan weer tot een lelijk hompje.
Ik heb al op het forum gezocht, voldoende over de roller zelf, maar over het maken van gaatjes ben ik niet veel wijzer geworden.
Ik heb al op het forum gezocht, voldoende over de roller zelf, maar over het maken van gaatjes ben ik niet veel wijzer geworden.
Laatst gewijzigd door Jolanda Y op di 21 jun 2005 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brigitte
- Bead Lover
- Contacteer:
hahaha, Ria zit heerlijk in de franse zon
Ik heb de roller ook, en idd, gaatjes maken valt niet mee. Wat ik meestal doe is de kralen rollen, en dan de kralen wegleggen op een koele plek en de volgende dag gaatjes prikken. Als ze net gerold zijn is de klei vaak door de warmte erg zacht geworden. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen, het is niet makkelijk om nette gaatjes te prikken. Van Ria heb ik geleerd eerst van een kant 'draaiend' te prikken tot je prikker er aan de andere kant net met een puntje eruit komt en dan vanaf de andere kant ook nog een keer 'draaiend' prikken. Ik weet niet welke roller jij hebt, maar vooral de puntige kralen (bicones ?) vind ik heel moeilijk. Nou, ik hoop dat je wat kunt met dit verhaal 

Groetjes
Fimo-Brigitte
Fimo-Brigitte

Je kan ze na het rollen wegleggen,of als je niet zoveel tijd hebt *of lui bent zoals ik
* even in de koelkast/vriezer leggen.
Prikken van boven naar beneden,zorgen dat je weerstand geeft met je andere hand maar niet knijpt en inderdaad ook je sateprikker rollen tijdens het prikken.
Ik doe het persoonlijk achteraf boren met een 'Ferm',maargoed dat moet je er maar net voor over hebben...moet je ook wat vaker voor kleien

Prikken van boven naar beneden,zorgen dat je weerstand geeft met je andere hand maar niet knijpt en inderdaad ook je sateprikker rollen tijdens het prikken.
Ik doe het persoonlijk achteraf boren met een 'Ferm',maargoed dat moet je er maar net voor over hebben...moet je ook wat vaker voor kleien

Grtx Angelique
Wat is zo'n Ferm??Ferretangel schreef:Je kan ze na het rollen wegleggen,of als je niet zoveel tijd hebt *of lui bent zoals ik* even in de koelkast/vriezer leggen.
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~
-
- Bead Monster
- Contacteer:
-
- Bead Monster
- Contacteer:
Wat een reacties, bedankt. Ik kan er inderdaad niet eerst een sateprikker of nietstift in prikken, had ik al geprobeerd.
Van boven naar beneden en dan al draaiend had ik ook gedaan, ondanks dat dus erg lelijk. Ga nu eerst maar eens proberen hoe het gaat als ik de kralen een poos laat liggen, of even in de vriezer stop.
Anders overweeg ik toch een dremel.
Wie kan me info geven over een goede dremel, en met wat voor kosten moet ik rekening houden?
Van boven naar beneden en dan al draaiend had ik ook gedaan, ondanks dat dus erg lelijk. Ga nu eerst maar eens proberen hoe het gaat als ik de kralen een poos laat liggen, of even in de vriezer stop.
Anders overweeg ik toch een dremel.
Wie kan me info geven over een goede dremel, en met wat voor kosten moet ik rekening houden?
Ohjee, sorry...hennie schreef:Met de tribeadroller draai je niet helemaal rond, je schuift in feite heen en weer. In de nieuwe tribeadrollers is een uitsparing gemaakt zodat je er inderdaad een staafje door kunt steken. Maar die nieuwe rollers zijn mega duur.

Weer een domme opmerking erbij...

~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~