tri-bead-roller / Ria, waar zit je?? vervolg; dremel ?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:
tri-bead-roller / Ria, waar zit je?? vervolg; dremel ?

Bericht door Jolanda Y » di 21 jun 2005 10:44

Ik heb vandaag zo'n Tri-bead-roller aangeschaft. Superleuk voor het maken van kralen. Maar nu de gaatjes nog!!! En juist nu is Ria op vakantie, help, wie heeft er nog meer verstand van? Als ik de kralen gemaakt heb, verpest ik ze weer op het moment dat ik er een gaatje in wil maken, ze vervormen dan weer tot een lelijk hompje.
Ik heb al op het forum gezocht, voldoende over de roller zelf, maar over het maken van gaatjes ben ik niet veel wijzer geworden.
Laatst gewijzigd door Jolanda Y op di 21 jun 2005 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » di 21 jun 2005 11:10

hahaha, Ria zit heerlijk in de franse zon :wink: Ik heb de roller ook, en idd, gaatjes maken valt niet mee. Wat ik meestal doe is de kralen rollen, en dan de kralen wegleggen op een koele plek en de volgende dag gaatjes prikken. Als ze net gerold zijn is de klei vaak door de warmte erg zacht geworden. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen, het is niet makkelijk om nette gaatjes te prikken. Van Ria heb ik geleerd eerst van een kant 'draaiend' te prikken tot je prikker er aan de andere kant net met een puntje eruit komt en dan vanaf de andere kant ook nog een keer 'draaiend' prikken. Ik weet niet welke roller jij hebt, maar vooral de puntige kralen (bicones ?) vind ik heel moeilijk. Nou, ik hoop dat je wat kunt met dit verhaal :wink:
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 21 jun 2005 11:44

en volgens mij maakt Ria de gaatjes altijd verticaal: dus van boven naar beneden, dat schijnt ook te helpen om het gaatje er recht in te krijgen...
nou success :P
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » di 21 jun 2005 13:09

ik gebruik een dremmel , superhandig!
groetjes Markraal

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » di 21 jun 2005 15:34

Je kan ze na het rollen wegleggen,of als je niet zoveel tijd hebt *of lui bent zoals ik :lol: * even in de koelkast/vriezer leggen.
Prikken van boven naar beneden,zorgen dat je weerstand geeft met je andere hand maar niet knijpt en inderdaad ook je sateprikker rollen tijdens het prikken.
Ik doe het persoonlijk achteraf boren met een 'Ferm',maargoed dat moet je er maar net voor over hebben...moet je ook wat vaker voor kleien :wink:
Grtx Angelique

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » di 21 jun 2005 15:53

Ferretangel schreef:Je kan ze na het rollen wegleggen,of als je niet zoveel tijd hebt *of lui bent zoals ik :lol: * even in de koelkast/vriezer leggen.
Prikken van boven naar beneden,zorgen dat je weerstand geeft met je andere hand maar niet knijpt en inderdaad ook je sateprikker rollen tijdens het prikken.
Ik doe het persoonlijk achteraf boren met een 'Ferm',maargoed dat moet je er maar net voor over hebben...moet je ook wat vaker voor kleien :wink:
Wat is zo'n Ferm??
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » di 21 jun 2005 16:58

Ik heb er helemaal geen verstand van en misschien zeg ik nu iets heel doms....maar kun je dan niet voordat je de klei gaat rollen er een naald /spelt insteken en dan gaan rollen???

Een ferm is een piepklein boortje volgens mij? soort dremel?
Groetjes Els,

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » di 21 jun 2005 17:03

als je er een naald in steekt voor het rollen word het een bloedbad :!:
lief frietje :D :D :D
kralengek

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » di 21 jun 2005 17:33

En als je nou een nietstift erin steekt voor je gaat rollen?
groetjes ikke
Afbeelding

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » di 21 jun 2005 17:37

het lijkt mij toch moeilijk rollen hoor.
liefs frietje :lol: :lol: :lol:
kralengek

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » di 21 jun 2005 18:01

Je rolt hem niet alleen in 1 richting he, hij moet helemaal rond.. :wink:

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 21 jun 2005 18:24

Met de tribeadroller draai je niet helemaal rond, je schuift in feite heen en weer. In de nieuwe tribeadrollers is een uitsparing gemaakt zodat je er inderdaad een staafje door kunt steken. Maar die nieuwe rollers zijn mega duur.

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » di 21 jun 2005 19:02

van boven naar beneden steken en dan niet helemaal door maar net tot het punt dat je ziet waat ie uit zou moeten komen en dan vanaf die kant weer naar binnen steken dan is ie recht en mooi.
als je het nu teminste snapt :wink: :? :oops:

groetjes sharon

Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 21 jun 2005 19:03

Wat een reacties, bedankt. Ik kan er inderdaad niet eerst een sateprikker of nietstift in prikken, had ik al geprobeerd.
Van boven naar beneden en dan al draaiend had ik ook gedaan, ondanks dat dus erg lelijk. Ga nu eerst maar eens proberen hoe het gaat als ik de kralen een poos laat liggen, of even in de vriezer stop.
Anders overweeg ik toch een dremel.
Wie kan me info geven over een goede dremel, en met wat voor kosten moet ik rekening houden?

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » di 21 jun 2005 19:30

hennie schreef:Met de tribeadroller draai je niet helemaal rond, je schuift in feite heen en weer. In de nieuwe tribeadrollers is een uitsparing gemaakt zodat je er inderdaad een staafje door kunt steken. Maar die nieuwe rollers zijn mega duur.
Ohjee, sorry... :oops:
Weer een domme opmerking erbij... :wink:

Gesloten