eisen voor omgeving zelf kralen maken

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:
eisen voor omgeving zelf kralen maken

Bericht door Pienjo » do 19 mei 2005 18:21

Ik ben in twijfel of ik een glasblaasset ga aanschaffen... dit heeft te maken met de ruimte... wie kan me vertellen waar de ruimte zeker aan moet voldoen. Mijn vader bood een deel van de garage al aan, maja ik vraag me af of de brander niet te dicht op het raam of de muur staat wanneer je werkt aan de tafel tegen de muur....

naja ik ga het maar even afronden waar moet ik op letten?
Liefs
Linda

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » do 19 mei 2005 19:37

wel onwijs leuk zeg! Spannend ook :D
Greetz Nessy

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » vr 20 mei 2005 18:11

Ga je echt blazen? Of bedoel je zo'n setje van 2 handjes?
Ik ga zo'n set van 2 handjes aanschaffen. Ik ga het buiten doen onder ons afdak. Lijkt me het veiligste. :wink:
Misschien kun je meer informatie via internet vinden, of Mario of 2 handjes eens mailen?

famke
Bead Fan

Bericht door famke » vr 20 mei 2005 18:15

Fester schreef:Of bedoel je zo'n setje van 2 handjes?
Ik ga zo'n set van 2 handjes aanschaffen.
Wat is dat precies nietweten
Groetjes famke

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 20 mei 2005 18:25

Fester schreef:Ga je echt blazen? Of bedoel je zo'n setje van 2 handjes?
Ik ga zo'n set van 2 handjes aanschaffen. Ik ga het buiten doen onder ons afdak. Lijkt me het veiligste. :wink:
Misschien kun je meer informatie via internet vinden, of Mario of 2 handjes eens mailen?

zo'n pakket ja..
Liefs
Linda

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 20 mei 2005 18:26

maar er zijn genoeg mensen die het nu al doen, waar hebben jullie op gelet?
Liefs
Linda

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 20 mei 2005 19:21

ik verplaats dit naar 'kralen maken', want dan is de topic beter bereikbaar, er zijn vast meer kralenfans met dezelfde vraag. ;)

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » vr 20 mei 2005 21:07

Mijn plek is gevestigd in de garage van mijn ouders. Bij werkplek kun je mijn werkplek zien. Mijn vader heeft op de tafel een metalen plaat bevestigd zodat je zonder moeite je hete glasstaafjes kan neerleggen. en de tafel is van raam af gezet omdat het aardig warm word en misschien als koud word en brander staat richting raam dat deze misschien knapt. Verder moet je zorgen dat je brander goed en stevig staat en op goede werkhoogte.

En zorg er steeds weer voor dat je na je werk de gasfles dichtdraait ook al ga je even wat drinken. En verder geen brandbare dingen in de buurt!!

Succes!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:

Re: eisen voor omgeving zelf kralen maken

Bericht door creanijn » zo 22 mei 2005 12:08

Pienjo schreef:Mijn vader bood een deel van de garage al aan, maja ik vraag me af of de brander niet te dicht op het raam of de muur staat wanneer je werkt aan de tafel tegen de muur....
Ik werk op een oud computertafeltje, moet nog iets anders komen, maar nog geen tijd voor gehad. Het tafeltje heb ik dwars op de muur gezet, zodat de vlam niet richting muur gaat. Het wordt denk ik niet te warm, maar de muur is net geverft zo wordt hij niet zo gauw meer vies. Zo heb je niet zo veel ruimte meer nodig.
Verder is het verstandig om de ruimte zo brandveilig mogelijk te maken en uit kijken waar je heet glas neer legt, blijft lang warm. Een brandblusser of deken in de buurt is ook handig. Zelf merk ik nu dat ventilatie ook belangrijk is, het stink wel.
Fester schreef:Ik ga het buiten doen onder ons afdak. Lijkt me het veiligste. :wink:
Als je buiten gaat zitten heb je wel kans op wind, waardoor de vlam gaat wapperen en er niet meer mee te werken is. Ik heb het ook als de deuren los staan.

En tot slot nog even, als je een fles propaan heb staan, zou ik wel even contact met de verzekering op nemen of die wel gedekt is, mocht er wel iets gebeuren. Hoeft natuurlijk niks met de brander of de fles temaken hebben, maar als verzekeringen ergens onderuit kunnen komen doen ze het.

Groetjes Janine

Verena
Bead Discoverer
Contacteer:

Veiligheid op de werkplek

Bericht door Verena » vr 03 jun 2005 12:00

Hallo kralenfans,
een goede werkplek moet aan de volgende eisen voldoen:

Geen brandbare spullen in de buurt, let ook op gordijnen in de buurt.

Vuurvaste ondergrond, een fermacellplaat uit de bouwmarkt is goedkoop en makkelijk op maat te maken.

Een emmer water in de buurt

Geen brandbare kleding dragen. Katoen is beter dan kunstvezels.

Een beschermbril dragen.

Voldoende ventilatie is belangrijk. Een open raam is niet genoeg. De schaadstoffen, die bij het verbranden van gas vrijkomen, gaan naar de bodem toe en kunnen alleen door een open deur wegtrekken. Onderschat dit niet, dit is anders een echt gezondheidsrisico.

Groetjes,
Verena

Gesloten