prijs van kraal bepalen?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
blijebeadies
Bead Starter
Contacteer:
prijs van kraal bepalen?

Bericht door blijebeadies » za 14 mei 2005 20:33

Hoe doen jullie dat?
Ik weet echt nooit hoeveel ik ongeveer moet vragen voor fimokralen.
Ik heb altijd het idee dat ik of veel te veel of echt veel te weinig ervoor vraag.

Ik kijk wel eens wat rond op andere fimokralensites maar alle kralen (zelfde soort dan wel) zijn altijd duurder dan de mijne.

Hebben jullie tips om de prijs te bepalen?

(sorry als dit in een ander sub-forum moet.)
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 14 mei 2005 20:38

Sorry maar ik denk niet dat iemand anders daar jou antwoord op kan geven omdat alleen JIJ weet hoeveel werk je erin hebt gedaan. Heb je de kralen met de handgeschuurd en gepolijst of draai je van 2 kleurtjes doorelkaar een kraal en lak hem en klaar weg ermee?? Zowiezo moet je kijken naar wat voor techniek heb je gebruikt als ontwerp van je kraal patroon? Heb je een simpel spiraal motiefje dan is dat ten alle tijden goedkoper kwa arbeidstijd dan een uitgebreidt bloempatroon. Er gaat tenslotte ook tijd in de cane zitten en als je bijv. Mokume Gane kralen hebt gemaakt moet je ook kijken hoelang je er over hebt gedaan om de techniek te maken het schuren en het polijsten. En als je het helemaal goed wil doen zou je ook de elektriciteit moeten berekenen. Dus je ziet dat is echt per persoon verschillend ;) doe je het alleen voor de LOL of doe je het commercieel.

En als je werk goed is dan mag je er iets meer voor vragen vindt ik persoonlijk. Dus ik ben ONBETAALBAAR :) hehehehehehe maar ik zie vaak genoeg kraaltjes waarvan ik denk jeetje 10 cent is wel max wat ze er voor zouden moeten vragen omdat er totaal niet aan afwerking is gedaan? maarja het is ook altijd nog maar zo HET IS MAAR WAT DE GEK ER VOOR GEEFT??
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » ma 16 mei 2005 20:45

Daar sluit ik me helemaal bij aan,er is geen standaart prijs voor kralen en jij bent degene die bepaalt hoeveel tijd+materiaalkosten+moeite=geld het waard is.
Dat kan ik vanaf hier ook niet zo zeggen,maar ik ken mensen *en die zijn supergoed* die $2.50 vragen per kraal en dik $90 voor een hanger vragen.
Grtx Angelique

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 16 mei 2005 21:59

ook ik sluit me hierbij aan
Ferretangel schreef:tijd+materiaalkosten+moeite=geld
lijkt mij een goede richtlijn!

maar je kan jezelf misschien ook afvragen hoeveel JIJ er voor zou willen betalen, en het bij wijze van spreken eens van de andere kant benaderen...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten