Bakken van kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Marije
Bead Fan
Contacteer:
Bakken van kralen

Bericht door Marije » di 26 aug 2003 13:11

Ik heb geprobeerd wat kralen van fimo te maken, alleen op wat voor temperatuur kan je ze het beste bakken en hoe lang? Mijzelf kennende bak ik ze anders weer te kort of te lang :wink: haha

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » di 26 aug 2003 13:21

130 graden 30 minuten. succes!!

groetjes patries.

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » di 26 aug 2003 13:25

Dankjewel! Ik ga nu even gaatjes erin maken en dan gaan ze vanavond de oven in want ik moet zo nog ff weg!

xxx Marije

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » vr 12 sep 2003 09:34

Ik heb gisteren een glanslaagje op mijn fimokralen gedaan, maar ik vind dat het blijft plakken. Ik heb in de winkel speciaal naar iets gevraagd voor op fimo. Kan ik er nu nog iets aan doen? De eerste kralen die ik goed gelukt vind, en nu dit :(

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » vr 12 sep 2003 09:38

Hmm ik weet niet wat je gebruikt heb maar bij de pipoos kan je speciale fimo lak kopen...ik gebruik het zelf niet dus ik weet niet of dat plakt..

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » vr 12 sep 2003 09:43

ik heb ook speciale fimolak en die plakt niet! had eerst een andere lak en die plakte wel, denk dat je dus echte fimo lak moet hebben.

ik heb toen die plakkerige kralen nog eens overgelakt met fimo lak en toen plakte ze niet meer!

groetjes patries.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 12 sep 2003 13:15

Ik denk dat je de verkeerde lak hebt! De enigste lak die niet blijft plakken is Darwi Vernis, Fimo Lak, Sculpey lak. Probeer ook alsjeblieft geen spuitbussen met lak want die worden naderhand ook weer plakkerig!! De Lak van Decorfin ziet er geweldig uit maar droogt helaas nooit op, op polymeer kleisoorten! Wat ook uit den boze is is NAGELLAK niet doen!!!

oh en bakken doe ik 45 minuten op 140 maar ik ben eigenwijs ;) Lichtere kleuren moet je niet zo hoog bakken maar gewoon op 130 ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » vr 12 sep 2003 16:23

oooohooooo ria wat ben jij toch eigenwijs, foei! hahaha :lol:
nee hoor ik heb netjes opgeschreven wat er op het pakje staat maar zelf laat ik ze ook wat langer in de oven zitten voor de zekerheid.

patries.

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » vr 12 sep 2003 19:16

Ik heb me al gek gezocht, maar ik vind nergens fimo lak! :cry: En Pipoos dat hebben we niet! Snif, was ik net zo trots op mijn kralen :cry:

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » za 13 sep 2003 09:21

ja helaas is het maar moelijk te krijgen! ik had het hier in amsterdam ook nergens kunnen vinden, gelukkig kwam mijn stiefvader het tegen in een klein hobby winkeltje in almere, mijn potje is bijna leeg, dus moet eind van de maand daar even gaan kijken, ze hadden potjes en kleine flesjes met een kwastje in het dopje, een soort van nagellak potje zeg maar, mochten ze die nog hebben kan ik ze wel voor je meenemen en je toesturen? laat maar weten of dat wat is!

groetjes patries.

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » za 13 sep 2003 12:47

Dat zou leuk zijn. Ik ga nog verder zoeken, maar als je niets meer hoort mag je zeker een potje meebrengen hoor! Raar toch, dat dat zo moeilijk te krijgen is. Ze moesten al de kralengekken op dit forum eens zien! :D

Gesloten